gardeshban.ir

شهردار میبد با اشاره به برگزاری نشست شهرهای جهانی و روستاهای جهانی صنایع دستی در میبد،‌ از راه‌اندازی موزه شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۱۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
«علیرضا نقوی» از برگزاری نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی با حضور شهرداران این شهرها، فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی و برخی از مدیران کل میراث فرهنگی چهارشنبه به میزبانی میبد برگزار می‎شود.

وی با بیان این که در سال  ۹۴ شهرهای اصفهان و تبریز شهرهای جهانی صنایع دستی شدند، گفت: پس از آن تاکنون بیش از ۱۴ شهر و روستا از سوی شورای صنایع دستی شناخته شدند، اما استفاده از ظرفیت شهرها و ارتباطات گسترده‌تر آن‌ها فراهم نشده بود.

به گفته‌ی شهردار میبد، این نشست نقطه آغازی برای اعلام موجودیت شهرها و صنایع دستی‌های آن‌هاست که به دنبال تعامل  و ایجاد شبکه‌ای ارتباطی گسترش بازار و توسعه اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که سوق یافتن به سمت اقتصادی با درآمد پاک در شهرها ضروری است، گفت: پویایی اقتصادی شهرها با درآمد پاکی مبتنی بر توسعه صنایع دستی و گردشگری، محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست با حضور معاونان وزیر کشور و میراث فرهنگی همراه خواهد بود و طی این برنامه اولین موزه شهرهای صنایع دستی نیز راه‌اندازی و همزمان نیز دبیرخانه مجمع، فعال و ارائه خدمات آن آغاز خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار