gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه‌ای‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۴۱۵۴۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه‌ای‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان: ۴ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل سبز: ۲ عدد
فلفل قرمز: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲حبه
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
فلفل قرمز: به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه خوراک بادمجان کبابی ترکیه‌ای ابتدا بادمجان‌ها را می‌شوییم و با دستمال خشک می‌کنیم و روی زغال یا اجاق گاز کبابی می‌کنیم و در سینی قرار می‌دهیم تا خنک شوند و آنوقت پوست آن‌ها را می‌گیریم.

سپس روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم و به صورت مربع‌های بزرگ خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. گوجه فرنگی‌ها را می‌شوییم و پوست آن‌ها را می‌گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب‌های ریز خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

در این مرحله پیاز را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می‌کنیم. قابلمه‌ای را روی حرارت کم قرار می‌دهیم و روغن داخل آن می‌ریزیم و کمی که داغ شد پیاز‌ها را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا سبک و نرم شوند.

در همین حین فلفل‌ها را می‌شوییم و ریز خرد می‌کنیم و به پیاز اضافه می‌کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می‌دهیم و گوجه فرنگی‌ها خرد شده را به مواد می‌افزاییم و تفت می‌دهیم. سیر‌ها را پوست می‌گیریم و از وسط نصف می‌کنیم.

سپس در تابه‌ای کوچک کمی روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و سیر‌ها را داخل آن می‌ریزیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم.

حالا اجازه می‌دهیم تا ۴ دقیقه مواد با حرارت کم بپزد. سپس بادمجان‌ها را همراه با چیلی قرمز، فلفل قرمز و سیاه و کمی نمک به مواد می‌افزاییم و همگی مواد را آرام مخلوط می‌کنیم و ۵ دقیقه بعد جعفری ریز خرد شده به هر میزان که تمایل دارید به غذا اضافه می‌کنیم.

حالا با مواد به خوبی تفت می‌دهیم تا با هم کاملا یکدست شوند. ۳ دقیقه بعد غذا آماده شده و قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و خوراک بادمجان را در ظرف مورد نظر می‌ریزیم و با سیب زمینی تنوری یا سرخ شده و نان سرو کنید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار