gardeshban.ir

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از توسعه صنایع دستی استان به صورت دانش بنیان‌ با ایجاد خانه‌های خلاق صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰-1400 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
«محمدرضا دهقانی» در حاشیه بازدید از روند ایجاد خانه خلاق شمس که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد،تصریح کرد: خانه‌های خلاق صنایع دستی تحت نظارت پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کند و نه تنها اشتغال و حمایت از هنرمندان صنایع دستی را به دنبال دارند بلکه با طراحی‌های جدید موجب توسعه این بخش خواهند شد.

وی مهمترین هدف ایجاد خانه‌های خلاق را توسعه صادرات و فروش صنایع دستی هنرمندان یزدی خواند و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه صنایع دستی که شاید عمده‌ترین مشکل به شمار می‌رود، مربوط به صادرات، فروش و طراحی بسته‌بندی صنایع دستی خصوصا برای بازارهای بین‌المللی است.

این مسئول با تاکید بر این که خانه‌های خلاق صنایع دستی می‌توانند پشتیبان طراحی، برندسازی و فروش و صادرات صنایع دستی باشند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون نیز حدود پنج نفر متقاضی دریافت مجوزهای خانه خلاق صنایع دستی در یزد هستند که این مسئله نویدبخش آینده‌ای متکی به دانش بنیان و توسعه صنایع دستی یزد است.

دهقانی با بیان این که خانه‌های خلاق در یزد حمایت می‎شوند، خاطرنشان کرد: زنجیره تولید و فروش صنایع دستی از تامین مواد اولیه تا حضور در بازارها و عرضه مورد حمایت قرار می گیرد و اداره کل میراث فرهنگی در این خصوص اهتمام دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار