gardeshban.ir

آبشار کلشتر که جزو زیباترین آبشارهای استان گیلان است در روستای کلشتر، روستایی در فاصله حدودا ۳ کیلومتری شهر رودبار، قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۳۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای بعضی از افراد سفر فقط محدود می‌شود به چند شهر بزرگ و معروفی که همیشه سراغ همان‌ها می‌روند. زمانی که قصد سفر می‌کنند معمولا مقصدشان جاذبه‌های گردشگری و جاهای تکراری است و خیلی اهل کشف و ماجراجویی در مسافرت‌هایشان نیستند. اما ایران و شگفتی‌هایش فقط به آن شهرها و جاذبه‌ها خلاصه نمی‌شود.

در گروه مقابل آن‌ها کسانی هم هستند که عاشق کشف نقاط کمتر شناخته شده و بکرند تا با سفر به آن مکان‌ها دنیای جدیدی پیش روی‌شان قرار بگیرد و تجربه‌هایی نو کسب کنند. اگر از گروه دوم هستید خیالتان راحت باشد که تا ابد جا برای دیدن هست و طبیعت هر روز می‌تواند شما را شگفت زده کند و در آغوش امن خودش پناهتان بدهد. یکی از این جاذبه‌های گردشگری آبشار کلشتر در شهر شکوفه‌های زیتون رودبار است که طبیعتی بکر و منحصر به فرد دارد. تا به حال به کلشتر سفر نکردید و یا حتی نامش را هم قبل از این نشنیده بودید؟ پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر برنامه‌اش را بچینید و دل به جاده بسپارید تا یکی از بهترین طبیعت گردی‌های عمرتان را تجربه کنید.

آبشار کلشتر کجاست؟چطور به آن‌جا برویم؟

آبشار کلشتر که جزو زیباترین آبشارهای استان گیلان است در روستای کلشتر، روستایی در فاصله حدودا ۳ کیلومتری شهر رودبار، قرار دارد. این آبشار در جنوب غربی شهرستان رودبار واقع شده و یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری رودبار به حساب می‌آید. جاذبه‌ای که کمتر شناخته شده و همین موضوع سبب شده تا طبیعت آن بکر باقی بماند و آرامشی وصف ناپذیر سهم مسافران شود.

برای رفتن به آبشار کلشتر باید ابتدا راهی شهر رودبار شوید. بعد از آن با راهنمایی تابلوی نصب شده مسیر کلشتر را پیش بگیرید تا با حدود ۱۰ دقیقه رانندگی به میدان کلشتر برسید. مسیری که پر از درختان زیتون، سرو و کاج است و شما را از همان اول راه مطمئن می‌کند که مقصد مناسبی را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید. در همان میدان تابلویی هست که شما را به سمت آبشار هدایت می‌کند. کمی جلوتر ماشینتان را پارک کنید چون باید بقیه راه را پیاده بروید. تقریبا نیم ساعت که پیاده روی کنید به آبشار کلشتر می‌رسید.

بهترین فصل سفر به آبشار کلشتر

روستای کلشتر در موقعیت کوهستانی قرار دارد و انبوه جنگل‌های سبزش چشم اندازی بی‌نظیر به آن بخشیده، به همین خاطر می‌توان گفت هر چهار فصل سال آبشار کلشتر به نوعی تماشایی و مناسب برای سفر است. چه زمانی که درختان زیتون شکوفه داده و چه وقتی که جنگل رخت سفیدش را به تن می‌کند. اما این زیبایی و شکوه در فصل بهار و تابستان به خصوص بهار که فصل پر آبی آبشار کلشتر است، به اوج خود می‌رسد. به طور کل از اوایل بهار تا نیمه‌های پاییز وقت خوبی است که به این آبشار باشکوه سر بزنید.

آبشار کلشتر، یکی از زیباترین آبشارهای گیلان

آبشار کلشتر به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان و بهشتی برای دوستداران طبیعت، در قلب منطقه‌ای جنگلی و سرسبز جا خوش کرده است . این آبشار با حدود ۲۰ متر ارتفاع (که گاهی به بیشتر از این هم می‌رسد) در جایی دنج و بکر در دامنه کوه سر به فلک کشیده آسمان‌سرا قرار دارد. صدای پرندگانی که سرمست از این همه زیبایی آواز می‌خوانند، نسیم خنکی که لا به لای موهایتان می‌پیچد و صورتتان را نوازش می‌کند و موسیقی گوش نوازی از ریزش آبشار، همه این‌ها در کلشتر انتظار شما را می‌کشد. اگر بعد از روزها دست و پنجه نرم کردن با روزمرگی‌ها و دغدغه‌ها دلتان آرامش و رهایی می‌خواهد آبشار کلشتر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر باشد.

کمی بیشتر با روستای کلشتر آشنا شویم

روستای کلشتر یکی از روستاهای نه چندان معروف استان گیلان با طبیعتی شگفت انگیز و زیباست. این روستا مساحت عمده جنگل‌های منطقه را به خود اختصاص داده و همچنین از وجود چشمه‌هایی متعدد و پرآب بهره می‌برد که برای مصارف شرب و کشاورزی روستا از آن‌ها استفاده می‌شود.

از آن‌جایی که این منطقه آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، محصول مهم روستای کلشتر نوعی زیتون مرغوب است که به عنوان اصلی‌ترین سوغات آن هم شناخته می‌شود. به طور کل تنوع خاک، آب و هوای معتدل و وجود چشمه‌های فراوان و پرآب سبب شده تا کلشتر به لحاظ پوشش گیاهی غنی باشد و به یکی از سبزترین و خوش آب و هواترین روستاهای گیلان تبدیل شود.

شب را کجا بمانیم؟

معمولا افراد به قصد بازدیدی نیم روزه یا یک روزه به آبشار کلشتر می‌روند. اما اگر قصد دارید شب را در کلشتر بمانید، به جز کمپینگ در طبیعت که اغلب انتخاب همیشگی طبیعت گردان است، به اقامت در خانه‌های روستایی هم می‌توانید فکر کنید. معمولا با هزینه نه چندان زیادی برخی از محلی‌ها خانه‌شان را برای اسکان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

یک راه دیگر هم این است که شب برای خواب به شهرهای اطراف و یا خود رودبار بروید و از امکانات اقامتی متنوع‌تری استفاده کنید. رزرو هتل، اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان شخصی گزینه‌هایی است که برای اقامت در رودبار پیش روی شماست. با توجه به بودجه و هزینه‌ای که برای اقامتگاه در نظر گرفته‌اید، پیش از سفر می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف انتخاب و رزرو کنید تا در طول سفر دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید.



photo_2019-04-05_20-19-44-700x466

blogpost-424

blogpost-426

blogpost-428

blogpost-429

blogpost-430


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار