gardeshban.ir

به تازگی از قدیمی‌ترین عکس جهان رونمایی شده که برای نخستین بار تصویر انسان‌های پاریس را به نمایش درآورده و یک عکس خاص شهری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۳۳۹۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این عصر که سلفی‌های بی‌پایان به‌راحتی گرفته می‌شود، شاید به راحتی فراموش شده که زمانی در گذشته از انسان‌ها عکس در عکاسی‌ها گرفته می‌شد و حتی محدودیت‌های فراوانی هم دی این زمینه وجود داشته است.

این عکس که یک عکس شهری است، به نوعی از میراث غنی شهر پاریس محسوب می‌شود و می‌تواند جذابیت‌های بصری بالایی داشته باشد. عکاس این عکس میراثی، لویی داگر مخترع داگرئوتایپ است که توانسته شهرت زیادی در این زمینه به دست آورد.

در واقع می‌توان گفت که این مخترع نه‌تنها یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های عکاسی قرن نوزدهم را ایجاد کرد، بلکه افتخار گرفتن این عکس گرانبها را نیز دارد. این عکس در میدان دبلیوپلیك در پاریس گرفته شده و تصویر خود را به سمت جنوب بلوار معبد به نمایش درآورده است.

به طرز باورنکردنی پشت بام‌های پاریسی باعث ‌شده این عکس فورا به عنوان شهر چراغ‌ها شناخته شود. این عکس که در سال 1839 میلادی گرفته شده، به عنوان نخستین عکس پاریس شناخته شده است.

اما چرا خیابان‌ها اینقدر خالی به نظر می‌رسند؟ این امر به دلیل زمان قرار گرفتن در معرض 10 دقیقه‌ای است که به دلیل تکنولوژی آن زمان مورد نیاز است. جالب اینجاست که دو نفر از جاودانه‌شدن در این عکس فرار نکرند و در قاب عکاس باقی ماندند. این دو نفر ناشناس که به اندازه کافی ایستاده و برای عکسبرداری به نوعی خود را آماده کردند، نخستین انسان‌هایی هستند که از آن‌ها عکس گرفته شده است.
 


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار