gardeshban.ir

بسیاری از عاشقان حسینی در آستانه محرم در تکاپوی سفر به عراق هستند، اما مسؤولان با بیان اینکه هیچ موکبی زیر نظر ستاد بازسازی عتبات به عراق اعزام نمی‌شود، از مشتاقان زیارت امام حسین (ع) خواستند از سفر غیرقانونی به عراق بپرهیزند.
کد خبر: ۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر به کربلا آن هم در دهه اول محرم در بین ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و هر سال بسیاری از عاشقان حسینی از کشورمان به منظور حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به زیارت ارباب مشرف می‌شوند.

سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت‌های اعمال شده در عراق و همینطور ایران، هیچ زائری به عراق اعزام نشد و حسرت زیارت سیدالشهدا (ع) در دل زائران ماند. با این وجود، امسال برخی افراد بدون در نظر گرفتن مصوبه ستاد کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی، کاروان و حتی موکب راه انداختند و به صورت زمینی و هوایی برای مراسم تعویض پرچم امام حسین (ع) راهی کربلا می‌شوند. بسیاری از عاشقان حسینی هم که بیش از ۱۶ ماه در انتظار برقراری سفر به عتبات بودند، در تکاپوی تشرف به حرم امام حسین (ع) هستند و کوله بار خود را بستند تا با هر شیوه‌ای بتوانند در دهه اول محرم به عراق سفر کنند.

برخی از دفاتر زیارتی هم که از ابتدای شیوع کرونا اعزام به عتبات نداشتند، کاروان غیرمجاز راه انداختند و با هزینه‌های بالا اقدام به جذب زائر برای دهه اول محرم می‌کنند؛ تا جایی که یکی از این دفاتر، برای ثبت‌نام سفر به کربلا در دهه اول محرم ۱۵ میلیون تومان از زائران می‌گیرد. البته برخی از افرادی هم که ارتباطاتی با اعتاب مقدسه عراق دارند، با هزینه‌های ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار برای دهه اول محرم ویزا می‌گیرند و به زوار می‌گویند هزینه‌های دیگر بر عهده خودشان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار