gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از کشف و ضبط ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی از یک حفارغیرمجاز در شهرستان ایوان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۷۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام،  اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی یک حفار غیرمجاز اشیا تاریخی در شهرستان ایوان شناسایی و دستگیر و تعداد ۶۳ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران ساسانی از متهم کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام افزود: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث‌فرهنگی مشخص شد سکه‌های مکشوفه از جنس آیاژ آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.

شنبه‌زاده با قدردانی از فعالیت و تلاش پلیس استان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث‌فرهنگی گفت: متهم به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

او تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت انجمن‌های میراث‌فرهنگی، حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی بیشتر شده است.

ایلنا نوشت، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار