gardeshban.ir

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عادی انگاری شدید مردم نسبت به ویروس کرونا و شرکت در تجمعات و دورهمی ها موجب گسترش بیش از پیش ویروس کرونا شده است.
کد خبر: ۴۳۷۲۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر محمد حسین بحرینی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتکوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اگر هم استانی های عزیز  از حضور در تجمعات و دورهمی ها اجتناب کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را ارتقا دهند، می توان بازگشت به شرایط آرام را انتظار داشت.

وی خاطر نشان کرد: عادی انگاری شدید مردم نسبت به ویروس کرونا و شرکت در تجمعات و دورهمی ها موجب گسترش بیش از پیش ویروس کرونا  شده است. 

وی بیان کرد: همزمان با اوج گرفتن پیک پنجم بیماری کرونا  درکل کشور و استان خراسان رضوی، سیل عظیمی از مسافران و زائران بارگاه منور رضوی راهی مشهد مقدس شدند که این تعداد بیش از حد انتظار بود و این کلانشهر به  طور ناگهانی با انبوه مسافران و زائران روبرو شد.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط تعداد بیماران بستری غیر بومی در مشهد و انتقالی  از استانهای مجاور بویژه سیستان و بلوچستان  و سایر مناطق کشور به بیش از ۳۰ درصد رسید که این امر یکی از علل افزایش ناگهانی تعداد بیماران بستری و سرپایی در این دانشگاه شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روز گذشته ۷۲۵ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شدند و تعداد کل بستری ها به سه هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

دکتر بحرینی تعداد فوتی های با تست قطعی  مثبت در خراسان رضوی را  ۶۰ نفر در روز عنوان کرد که  ۴۸ نفر  از فوتی ها مربوط به مشهد است . 

وی در ادامه گفت: به دنبال پخش تصاویر و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شد که برخی حقیقت و برخی نادرست بود، شخص رییس جمهور پیگیر موضوع شدند و بر این اساس وزیر ، معاونین وزارت بهداشت و جمعی از مدیران در مشهد حضور یافتند و کارهای بسیار مهمی را در دوره های کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کردند. 

وی ادامه داد: نصب دستگاه سی تی اسکن در  بیمارستان قائم(ع) از جمله این اقدامات بود که این دستگاه از فردا برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی راه اندازی خواهد شد. 

وی بیان کرد: با حمایت استاندار خراسان رضوی و فرماندهی سپاه سه قرارگاه عملیاتی در سپاه، دانشگاه و استانداری تشکیل شد و بزودی ۴۰۰ تخت درمانی به مجموع تخت های بستری استان افزوده می شود. 

به گفته وی، همچنین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در خراسان رضوی  نیز با تدابیر اتخاذ شده تامین شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار