gardeshban.ir

گزارش/
با توجه به تعطیلات پیش رو، طبق پیگیری‌های صورت گرفته هیچ محدودیت یا توقفی برای بخش حمل و نقل عمومی کشور در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
محدودیتی برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات ابلاغ نشده/محدودیت برای سفر به مشهد و کیش/سفرهای ریلی ممنوع نشده است

از فردا تعطیلات سراسری در کشور آغاز می‌شود این در حالی است که بخش حمل و نقل عمومی کشور هم همانند سایر تعطیلات این بار هم تغییری در وضعیت تردد و جابه جایی خود ایجاد نکرده است.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ کدام از بخش‌های حمل و نقلی کشور از جمله بخش جاده‌ای، هوایی و ریلی کشور ابلاغیه‌ای مبنی بر کاهش یا توقف فعالیت‌های خود تاکنون دریافت نکرده‌اند.

محدودیت برای سفر به مشهد و کیش

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هنوز هیچ ابلاغی مبنی بر محدودیت و یا توقف پروازها در ایام تعطیلات کرونایی به ما ارائه نشده است، گفت: در حال حاضر هیچ محدودیت پروازی در این مدت به جز برای دو شهر مشهد و کیش که از چند روز گذشته در نظر گرفته‌ایم، نداریم.

محمد حسن ذبیخش ادامه داد: از هفته گذشته با دستور وزارت راه و شهرسازی و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت کرونایی در مشهد و کیش ۵۰ درصد از ظرفیت جا به جایی این دو شهر را کاهش داده ایم.

وی اظهار کرد: به دنبال شیوع گسترده کرونای دلتا در اکثر شهرهای استان‌های خراسان رضوی (مشهد) و هرمزگان (کیش) و روند رو به افزایش آن، برای مدت ۱۰ روز پروازهای هوایی از به این استان‌ها محدود می‌شود.

ذبیخش ادامه داد: بنا به درخواست وزارت کشور و ابلاغیه‌ وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری از ۲۰مرداد ماه پروازها در مسیر مشهد و کیش ۵۰ درصد کاهش یافت.

هیچ محدودیتی برای سفرهای جاده‌ای ابلاغ نشده است

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری هم با بیان اینکه تاکنون هیچ دستور و یا ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف و یا محدود کردن فعالیت ناوگان جاده‌ای برون شهری به ما ابلاغ نشده است گفت: هر لحظه که به ما توسط ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری در این خصوص ابلاغ شود، به صورت کامل آن را انجام خواهیم داد.

داریوش باقر جوان بیان کرد: در حال حاضر سفرهای جاده‌ای برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تنها برای سفرهای ضروری مسافران انجام می‌شود و ما بارها اعلام کرده ایم که مسافران تصور نکنند که هر زمان به پایانه‌ها مراجعه کنند، بلیت پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این ایام به ویژه در تعطیلات پیش رو به هیچ عنوان ظرفیت‌های خود را افزایش نخواهیم داد.

باقر جوان تصریح کرد: به صورت کامل تمامی فاصله گذاری‌های اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای رعایت می‌شود و در این خصوص نظارت‌های کامل توسط بازرسان پایانه‌ها و همچنین نیروهای راهور صورت می‌گیرد.

سفرهای ریلی همچنان به قوت خود باقی است

براساس این گزارش طبق پیگری‌های صورت گرفته در بخش ریلی کشور هم تاکنون ابلاغیه و یا دستور العملی صادر نشده است و تمامی جابه جایی‌ها هم همانند روزهای گذشته انجام می‌شود.

 به گفته سخنگوی ستاد ملی با کرونا از نیمه شب امشب تا روز جمعه، ۵ شهریور ممنوعیت تردد بین استانی اعمال خواهد شد و همه مجوزهای تردد لغو خواهد شد و جریمه ممنوعیت تردد بعد از یک ماه دو برابر می‌شود.

امیدواریم با اعلام تعطیلی‌ها شاهد شلوغ شدن جاده‌های کشور و آغاز مسافرت‌های مردم نباشیم تا زنجیره کرونا در کشور قطع شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار