gardeshban.ir

رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور با بیان این که ضرغامی ادبیات خاص خود را دارد که بعضا مانند جمله ی «دلم برای یک صبحانه خوب تنگ شده» به عنوان پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اولین برنامه‎اش، گفت: هر کدام از زنجیره‌ها مشخصا مطالبات را شفاف بیان کنند و در ابتدای دولت به جای طرح گلایه و بیان عصبانیت و حمایت ناکافی دولت قبل، مطالبه گری کنند.
کد خبر: ۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
"سیدمحسن حاجی سعید" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص دیدار و جلسه‌ای که با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشت، اظهار کرد: راهکارها و پیشنهادات اولویت‌دار برای تحولگرایی، دلگرم کردن اهالی صنعت و رفع موانع توسعه گردشگری از مسائلی بود که در این جلسه، مطرح شد.

وی در خصوص محتوای صحبت‌های این جلسه تصریح کرد: جلسه فوری نمایندگان صنعت گردشگری با وزیر بهداشت به میزبانی وزیر گردشگری جهت از سرگیری سفر داخلی تحت پروتکل‌های بهداشتی و صدور ویزای توریستی برای افراد واکسینه شده و همچنین حمایت ویژه دولت از راهنمایان گردشگری و بومگردی‌ها به واسطه آسیب‌پذیری بالا و عدم دریافت بیمه بیکاری این دو گروه با تبدیل تسهیلات ارائه شده در دوران کرونا به وام بلاعوض جزو موارد مطرح شده بود.

این مسئول با اشاره به رفع موانع فرهنگی توسعه گردشگری و حذف نگاه امنیتی از این صنعت به‌دلیل منافع کلان اقتصادی، سیاسی و امنیتی به عنوان دیگر مسئله نامبرده، تصریح کرد: ایجاد صندوق حمایتی از فعالان صنعت گردشگری جهت بهره وری در مواقع مواجهه با بحران، تشکیل شورای سیاست گذاری گردشگری کشور و جلسات منظم ماهانه با حضور بخش خصوصی، راه اندازی خانه گردشگری در تمام استان‌ها جهت استقرار تشکل‌های گردشگری استانی و همچنین برون‌سپاری تمام امور اجرایی معاونت گردشگری وزارتخانه به تشکل‌های قانونی گردشگری جهت پرداختن به وظایف اصلی این حوزه یعنی سیاستگذاری و نظارت و کوچک کردن دولت جزو مسائل مطرح شده ما بین وزیر و رییس کانون راهنمایان گردشگری بود.

به گفته حاجی سعید، جرم انگاری جهت برخورد قاطع با متخلفین و مجریان تورهای غیرمجاز، استمرار و تثبیت حمایت دولت از بیمه راهنمایان گردشگری در سال 1401، معافیت راهنمایان از پرداخت عوارض خروج از کشور به دلیل ماهیت شغلی آن‌ها، ثبت روز جهانی راهنمایان گردشگری به عنوان سفرای فرهنگی در تقویم رسمی کشور بواسطه رسالت شغلی این قشر در تصویرسازی صحیح کشور در اذهان مردم جهان جزو دیگر موارد مطرح شده بود.

وی ایجاد مناطق آزاد گردشگری در کشور با رویکرد ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل صدور ویزا و حذف تعرفه های گمرکی در این مناطق، تغییر چارت سازمانی وزارتخانه و ایجاد جایگاه قائم مقام برای وزیر و معاونت‌ها جهت نجات مدیران عالی از بروکراسی اداری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی این جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را یک جلسه بسیار عالی جهت بررسی موشکافانه موانع توسعه گردشگری و شناخت مشکلات صنفی راهنمایان گردشگری دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد عزم وزیر بر ایجاد تحول‌های بنیادین در تمام سطوح و حوزه¬های وزارتخانه با اعتماد به جوانان و تکیه بر تجربه است.

حاجی سعید با اشاره به این که استراتژی برگزاری جلسات انفرادی وزیر با نمایندگان بخش خصوصی منجر به ایجاد فرصت برای دفاع از ایده‌ها و پیشنهادات می‌شود، گفت: منطق پشت خواسته‌ها و مطالبات فعالان صنعت تبیین می‌شود و ارزیابی من از اولین جلسه مشترک این اینست که مهندس ضرغامی به دنبال انجام کارهای آسان نیست بلکه به دنبال انجام کارهای محال در راستای ایجاد تحول ملموس در صنعت گردشگری است.

حاجی سعید: ارزیابی من از اولین جلسه مشترک این اینست که مهندس ضرغامی به دنبال انجام کارهای آسان نیست.عضو هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: نباید نادیده گرفت که بیش از 70 درصد برنامه ارائه شده آقای ضرغامی به مجلس به حوزه گردشگری پرداخته و این نشان از واقع بینی و اشراف وی به نقش کلیدی گردشگری در حفظ میراث فرهنگی و صادرات صنایع دستی دارد.

وی با بیان این که ضرغامی ادبیات خاص خود را دارد، گفت: در برخی مواقع نیاز به تفسیر است، برای مثال وقتی در اولین روز کاری وی به عنوان وزیر، خبرنگاران پرسیدند اولین اقدام شما چه خواهد بود؟ وی گفت دلم برای یک صبحانه خوب تنگ شده که در حقیقت منظور وی، صبحانه‌های کاری با افراد شناخته شده و صاحب نفوذ بود. به طوری که دیدیم فردای آن روز با رئیس جامعه هتلداران کشور و در ادامه با روسای دو تشکل دیگر صبحانه خوردند و جلسه داشتند.

وی ادامه داد: لذا شاید برای بخش خصوصی گردشگری، اهالی میراث و فعالان صنایع دستی مدتی زمان‌بر باشد تا با ادبیات وی آشنا شویم و منجر به سوتفاهم نشود.

نماینده راهنمایان گردشگری کشور در ادامه در خصوص این جلسه مشترک تشریح کرد: شناخت اولیه وی از اهمیت شغل راهنمایان گردشگری در صنعت گردشگری راه را برای حل مسائل و حمایت از این قشر باز می‌کند. وی به خوبی می‌داند که مدیریت و رهبری بی‌نقص، هنر تفسیر آثار تاریخی و طبیعی به گردشگران و روایتگری راهنمایان گردشگری تاثیر قابل توجهی در جلب رضایت گردشگران و مراجعه مجدد به مقصد دارد.

عضو سابق هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر به تمامی پیشنهادات ارائه شده نظر مثبت داشت و دستور داد تا همگی خواسته‌ها و مطالبات، جزو مصوبات جلسه ثبت و در اولین فرصت پیگیری شود. بر این اساس تا پایان سال جاری می‌توان ارزیابی اولیه از عملکرد وزیر در رفع موانع توسعه گردشگری، اولویت بخشی به مطالبات صنفی و حمایت از بخش خصوصی انجام داد.

حاجی سعید در توصیه به هر یک از زنجیره گردشگری در دیدار با وزیر، طرح مشخص و شفاف مشکلات و مسائل حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: هر کدام از اصناف و جوامع در ابتدای دولت سیزدهم به جای گلایه و پرداختن به حمایت ناکافی دولت قبل، مطالبات خود را شفاف بیان کنند.

رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور: تا پایان سال جاری می‌توان ارزیابی اولیه از عملکرد وزیر در رفع موانع توسعه گردشگری، اولویت بخشی به مطالبات صنفی و حمایت از بخش خصوصی انجام داد.

وی با بیان این که راهکار گرفتن وزیر از بخش خصوصی یکی از ویژگی‌های قابل توجه وی است، تصریح کرد: وزیر خودش را علامه دهر نمی‌بیند. از طرفی، زمانی که وزیر برنامه دارد یعنی راهکارهای مشخصی هم در نظر گرفته است.

وی افزود: وزیر صرفا به تحلیل وضع موجود نپرداخته و برنامه‌های تحولگرا یعنی راهکار برای رسیدن به استراتژی‌ها و پرداختن به نقاط قابل بهبود صنعت گردشگری که تاکنون ارائه کرده است.


حاجی سعید با تاکید بر این که باید عملکرد وزیر را در پایان سال قضاوت و ارزیابی کرد، گفت: راهکار وزیر برای اجرایی کردن برنامه‌ها موضوعی است که نیاز به تشریح توسط وی و ارائه تقویم زمانی دارد.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار