gardeshban.ir

Uzunköprü که یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین پل‌های سنگی در جهان است و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، به دلیل شکاف‌هایی در زمین، دیواره، بال و طاق‌های آن در حال مرمت است.
کد خبر: ۴۶۰۴۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰-1400 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گفته کارشناسان این پروژه، کارهای اولیه بر روی ساختار تاریخی این پل که در کشور ترکیه و در شمال غربی استان اوزونکوپرو در ادیرنه قرار دارد، به زودی آغاز خواهد شد.

اکرم کانالپ، فرماندار ادیرنه در خصوص مرمت طولانی‌ترین پل جهان گفت: «از آنجا که بافت اصلی پل سنگی است، عناصر دیگر ساختمان به غیر از سنگ به‌طور کامل حذف شده و بافت اصلی تاریخی آن بازسازی می‌شود. این پل نمادین 578 ساله به دلیل قدمت و نوع ساختار خود توانست تمام شرایط لازم را برای قرار گرفتن در فهرست دائمی یونسکو به دست آورد.»

این پل بین سال‌های 1426 تا 1443 میلادی توسط معمار اصلی امپراتوری عثمانی، مسلله‌الدین، ​​به دستور سلطان مراد دوم ساخته شد. این میراث شگفت‌انگیز تنها پل سنگی است که آناتولی را به بالکان متصل می‌کند و بر روی رودخانه ارگن امتداد دارد.

این پل با هدف عبور از رودخانه که مانعی طبیعی برای سفرهای بالقوه امپراتوری عثمانی بود، ساخته شد و همچنین راه را برای ارتش ترکیه فراهم کرد تا در طول زمستان به سفرهای خود ادامه دهند.

طولانی‌ترین پل سنگی جهان به طول یک هزار و 392 متر و عرض 6.8 متر یکی از مهمترین میراث تاریخی این شهر است که 92 سال پایتخت امپراتوری عثمانی بود. همچنین این پل در سال 2015 میلادی به فهرست میراث فرهنگی ملموس یونسکو اضافه شد.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار