gardeshban.ir

معبد زئوس لپسینوس در شهر باستانی یوروموس در جنوب غربی ترکیه با احیای ستون‌های تازه حفاری‌شده، شکوه قبلی خود را به دست می‌آورد.
کد خبر: ۴۶۵۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد زئوس که یکی از میراث باستانی در استان موگلا ترکیه است و در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده، طی سالیان سال که از عمر آن می‌گذرد، برخی از ستون‌های خود را از دست داده و هم‌اکنون باستان‌شناسان و کارشناسان در حال کار بر روی این ستون‌ها به منظور بازگرداندن شکوه سابق این میراث غنی هستند.

مدیر حفاری و حفاظت از شهر باستانی Euromos در این خصوص می‌گوید: معبد زئوس یکی از بهترین معابد در آناتولی است و یکی از مهمترین پروژه‌های ما هنگام شروع کاوش بازسازی بلوک‌های معماری به شمار می‌رود. در واقع ما با جلوه بخشیدن به این معبد زیبا، آن را آماده می‌کنیم تا به لیست میراث فرهنگی جهان افزوده شود.

لازم به ذکر است که این تیم تحقیقاتی و حفاری موفق شدند قطعات شکسته را با صدها قطعه دیگر در اطراف آن پیدا کنند تا سپس با تمیز کردن این قطعات و نوسازی و به نوعی بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده، ستون‌ها را به حالت ابتدایی با همان شکوه و عظمت بازگردانند. 

مدیر حفاری و حفاظت از شهر باستانی Euromos در ادامه توضیح می‌دهد: « ما از میله‌های کرومی برای پیوستن به بلوک‌های بزرگ معماری استفاده می‌کنیم و پس از اینکه ستون‌ها را کنار هم قرار دادیم، آن‌ها را مانند پایه‌های قدیمی با پایه‌های خود در جای اصلی‌شان قرار می‌دهیم. در حال حاضر، 16 ستون ایستاده و 10 ستون با تیرهای بالایی خود بالا می روند. البته باید گفت ما خوش شانس هستیم که اکثر ستون‌های متعلق به معبد وجود دارند. این در حالی است که تیم ما نیز بدون استفاده از مواد مدرن برای ترمیم ستون‌‌ها اقدام می‌کنند و از قوانین بین المللی مرمت نیز به‌طور کامل پیروی می‌کنیم.»



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار