gardeshban.ir

برای تهیه خوراک دال عدس به روش خوزستانی ابتدا دال عدس یا همان عدس های قرمز را درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت چند ساعت خیس بخورند تا نفخ شان به طور کامل برطرف شود.
کد خبر: ۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مواد لازم برای ۴ نفر

دال عدس۲ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک دال عدس خوزستانی



مرحله اول

برای تهیه خوراک دال عدس به روش خوزستانی ابتدا دال عدس یا همان عدس های قرمز را درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت چند ساعت خیس بخورند تا نفخ شان به طور کامل برطرف شود.
 
مرحله دوم

در این مرحله دال عدس را آبکشی می کنیم، سپس به همراه ۳ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی را هم به قابلمه حاوی دال عدس اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم مواد بپزند. در ادامه پیازها را به صورت نگینی یا خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.
 
مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز و ادویه ها را کمی تفت داده ، سپس سیر را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شده و طعم خامی اش گرفته شود.
 
مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه دال عدس و سیب زمینی به طور کامل پختند، ترکیب سیر، پیاز و رب گوجه فرنگی را به همراه آب نارنج و نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه کشیده شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه خوراک کاملا غلیظ شد، آنرا با گوشتکوب یا بلندر به طور کامل پوره می کنیم و اجازه می دهیم کمی روی حرارت بماند تا به روغن بیفتد، سپس درون ظرف دلخواه می کشیم و به همراه آب لیمو ترش و نان سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار