gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی از دیدار با معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۲۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی دارابی که همزمان قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار از عنوان «گفت‌وگو و انتقال تجربه» استفاده کرد و نوشت: «یکشنبه ۲۱ آذرماه میزبان معاونان میراث فرهنگی در ۴۰ سال اخیر بودم. این قبیل نشست‌ها نقش مهمی در همدلی، هم‌افزایی و انتقال تجربه‌ها دارد. مدیران و تجارب دوران کاری آن‌ها سرمایه ملی و نه فردی است. هنر آن است که این تجارت ارزنده را با تکریم و احترام از مدیران گذشته برای دستیابی و داشتن تحلیل درست از وضع موجود، چالش‌ها و موانع پیش‌ رو و چشم‌انداز و افق آینده به‌دست آورد.

زنده‌یاد دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، محمدحسن محبعلی، سیف‌الله امینیان، فریبرز دولت‌آبادی، مسعود علویان صدر، آتوسا مؤمنی، مهدی حجت و محمدحسن طالبیان در سمت معاونان میراث فرهنگی انجام وظیفه کرده‌اند. باید قدردان مدیران پرتلاش، خدوم و خدمتگزار کشور بود.»

دیدار معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر

دارابی که از صدا و سیما به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده، پیش از این دیدارهایی با مهدی حجت، بنیانگذار سازمان میراث فرهنگی داشته است. به تازگی نیز در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشستی با حضور پیشکسوتان میراث فرهنگی و عزت‌الله ضرغانی برگزار شده که سه‌شنبه پیش ‌رو، طبق اعلام ضرغامی نشست دوم با گروه دیگری از کارشناسان و پیشکسوتان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

دیدار معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر

برخی اظهارنظرها و طرح ایده‌هایی درباره تخریب بافت تاریخی شیراز، کوچک شدن حریم برخی آثار تاریخی، تمییز ندادن بافت تاریخی از بافت فرسوده و انتخاب مدیران غیرمتخصص، از جمله نگرانی‌هایی است که انتظار می‌رود با این دیدارها و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی، از حجم آن کاسته شده و ضمن شفاف‌سازی درباره آن‌ها، ایده‌ها، طرح‌ها، روش‌ها و اظهارنظرهای کارشناسی‌شده‌ای از دل این نشست‌ها و دیدارها بیرون آید و اجرا شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار