gardeshban.ir

رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گالیکش از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از حفاران غیرمجاز توسط نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز و شمال شرق استان در منطقه تاریخی آب‌پران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد رزاقی، رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گالیکش با اشاره به این‌که برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط سودجویان مواریث ‌فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی، فرهنگی در منطقه تاریخی آب‌پران شهرستان گالیکش مراتب به یگان حفاظت منتقل شد، اظهار کرد: پس از چندین شبانه‌روز اقدامات عملیاتی و شناسایی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت پایگاه عملیاتی مرکز و شمال شرق استان به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گالیکش خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و در کمینی چندساعته و شناسایی منطقه و جوانب امر، با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر کردند.

وی با تاکید بر این‌که این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروهای انتظامی شهرستان گالیکش شدند، ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر مناطق تاریخی سطح استان هستند.

رزاقی با بیان این‌که هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: از این‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان منطقه تاریخی آب‌پران مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد واقع در بخش مرکزی دهستان نیلکوه شهرستان گالیکش با شماره ۱۴۰۷۵ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار