gardeshban.ir

معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با هدف بررسی ظرفیت‌های سواحل مکُران بویژه چابهار و ارزیابی ظرفیت‌های شیلاتی بر پایه اقتصاد دریا محور امروز به چابهار سفر کردند.
کد خبر: ۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این سفر معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه برای پیگیری و بررسی همین موضوعات به حوزه سواحل مکُران آمدیم گفت: با توجه به اقدامات خوب و قابل توجهی که در این منطقه انجام شده، امیدواریم در دولت سیزدهم، بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل شود.

رضایی  در خصوص راه‌آهن چابهار زاهدان گفت: اکنون ارتباط شمال و جنوب کشور یعنی چابهار به سرخس یا بندر انزلی و آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال ما را به شدت افزایش می‌دهد اما بین خاش و ایرانشهر از یکسو و بین رشت و آستارا از سوی دیگر، دو قطعه دیگر باقی‌مانده که با یک اعتبار متوسط می‌شود به سرعت این طرح را عملیاتی کرد.

وی تاکید کرد: حتما در تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم که راه آهن جنوب به شمال که رویای ۲۰۰ساله‌ای است محقق شود.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با هدف بررسی ظرفیت‌های سواحل مکُران و ارزیابی قابلیت های اقتصاد دریامحور امروز به چابهار سفر کردند.
 
بازدید از مجمتع فولاد مکُران، مجتمع پتروشیمی، چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری از جمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رئیس جمهور در سفر به چابهار و شهرستانهای حوزه سواحل مکُران بود.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار