gardeshban.ir

در مرکز شهر تاریخی پراگ، یک بنای فرهنگی مشهور در حال تغییر و تحول مدرن است. پس از بازسازی گسترده، چیزی که زمانی پست ترانسفورماتور Zenger بود، به فضای جدید Kunsthalle Praha برای هنر و فرهنگ تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موسسه هنر معاصر درب‌های خود را در سال 2022 میلادی باز خواهد کرد و در حال حاضر قرار است با لوگوی برنزی شیک ساخته‌شده از حروف سه‌بعدی که از گوشه نمای نئوکلاسیک ساختمان بالا می‌رود، از میهمانان آینده خود استقبال کند.

طراحی پیشگامانه این پروژه توسط Studio Najbrt، یک استودیوی پیشرو طراحی گرافیک مستقر در جمهوری چک اجرایی شده است. نوع طرح مدرن، نمای تاریخی ساختمان را در بر می‌گیرد و به‌طور یکپارچه با معماری ترکیب می‌شود که گویی همیشه آن‌جا بوده است.

تایپوگرافی منحنی برنز، هویت فضای هنری جدید را به فرم بصری تبدیل می‌کند و طراحی منحصر به‌فرد آن باعث می‌شود، نام موسسه از چندین زوایای مختلف قابل مشاهده باشد. حروف بلوک درشت آرم برنز ریخته‌گری شده بر اساس حروف قدیمی دهه 1930 میلادی است. این در ابتدا توسط طراح آلمانی Jan Tschichold در همان زمان ساخته شد که ایستگاه تاریخی برای نخستین بار ساخته شد.

خود حروف برنز ریخته‌گری شده سه‌بعدی را می‌توان یک اثر هنری در نظر گرفت. برای دستیابی به خمیدگی مشخصه‌ای که به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا گوشه ساختمان را به‌خوبی بغل کنند، استودیوی طراحی چک مجبور شد مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و اصلاحات را در طراحی انجام دهد. در ابتدا از مدل‌ها و تجسم‌های کاغذی مختلف برای اطمینان از زاویه صحیح در لولای هر حرف استفاده کردند. به گفته این استودیو، این پروژه جاه طلبانه «بزرگترین تحقق تایپوگرافی در فضای عمومی» تا به امروز بوده است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار