gardeshban.ir

آثار باستانی مکزیک که از خارج از کشور بازیابی شده‌اند، از جمله گنجینه‌های باستان‌شناسی هستند که در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده‌اند که میراث فرهنگی این کشور را 200 سال پس از استقلال از اسپانیا نشان می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۹۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰-1400 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
این نمایشگاه با عنوان «عظمت مکزیک» در موزه ملی مردم‌شناسی و یک سایت دیگر، 1500 قطعه کمیاب از جمله مجسمه‌های مایاها و کدهای آزتک را به نمایش می‌گذارد.

می‌توان گفت که تقریبا نیمی از آن‌ها برای نخستین بار در مکزیک به نمایش گذاشته می‌شوند که توسط کشورهای اروپایی یا کلکسیونرها قرض داده شده یا بازگردانده شده‌اند.

یکتلی هرناندز، یکی از ساکنان مکزیکوسیتی که به نمایشگاه آمده است، گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما مکزیکی‌ها چه کسی هستیم. من به ریشه‌های بومی نامم و همچنین نام‌خانوادگی اسپانیایی‌ام افتخار می‌کنم که بازتابی از تنوع مکزیک است. من به ورود به یک کلیسای جامع افتخار می‌کنم که باعث شده تا بتوانم از اهرام بازدید کنم.

الخاندرا فراستو گوئررو، وزیر فرهنگ نیز در خصوص برگزاری این نمایشگاه اشاره کرده است: «این نمایشگاه نشان می‌دهد که تاریخ این کشور فقط 500 سال پیش آغاز نشده است.» اشاره او به سقوط امپراتوری آزتک به دست فاتحان اسپانیایی در قرن شانزدهم بود.

دولت رییس‌جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور می‌گوید که از اواخر سال 2018 میلادی بیش از 5700 اثر باستانی را از کشورهای خارجی بازیابی کرده است. ژنرال ایتالیایی روبرتو ریکاردی اخیرا نشان عقاب آزتک را که بالاترین نشان افتخاری است و به یک خارجی در مکزیک اعطا می‌شود، به خاطر کارش در بازیابی قطعات باستان‌شناسی دریافت کرد.

ماه گذشته نیز ریکاردی به بازیابی بیش از دوازده مورد کمک کرد که قرار بود در ایتالیا به حراج گذاشته شوند. وزیر فرهنگ گفت: فروش این اشیا از نظر قوانین مکزیک یک تخلف محسوب می‌شود.

برنارد تاله، مدیر مستعفی مرکز مطالعات فرانسه در مکزیک و آمریکای مرکزی اظهار کرد: هر بار که حراجی از مصنوعات مکزیکی برگزار می‌شود، دولت درخواست می‌کند که آن‌ها ضبط و بازگردانده شوند. مکزیک می‌گوید که آثارش از آن دزدیده شده و امیدوار است که آثار باستانی بیشتری به کشور بازگردانده شوند.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار