gardeshban.ir

معاون گردشگری استان مرکزی از مردم به ویژه گردشگران خواست در تالاب‌ها و دریاچه‌های استان مرکزی تردد نکنند.
کد خبر: ۴۹۰۴۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰-1400 October 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدحسن حسینی، معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان گفت: به منظور رعایت ایمنی، تردد گردشگران  و اعزام تورهای گردشگری به این منطقه ممنوع شد.

معاون گردشگری استان مرکزی به مردم و گردشگران توصیه کرد: از تردد در سایر تالاب‌ها، دریاچه سدها و آبگیرهای استان هم خودداری کنند.

حسینی افزود: از آن‌جایی‌که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم برای ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.

او با اشاره به این‌که هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌ها و آبگیرهای کشور هستیم؛ غفلت از توصیه‌های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می‌شود، افزود: مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه‌ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تاکید دارند که توصیه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون‌های بیماری جلوگیری شود.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی،  او ادامه داد: تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است و در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار