gardeshban.ir

این سازه شگفت‌انگیز اگرچه ممکن است مطمئنا به‌نظر برسد که متعلق به یک پارک تفریحی است، اما طراحی پیچ‌درپیچ جدید آن در پارک هواهو پوهانگ کشور کره جنوبی در واقع یک ترن هوایی نیست.
کد خبر: ۵۱۰۰۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
پروژه SpaceWalk که توسط Heike Mutter و Ulrich Genth طراحی شده، یک پلکان مجسمه‌ای عظیم است که پر از پیچ و تاب‌ها و چرخش‌های چشمگیر است. در واقع این پروژه بزرگترین مجسمه عمومی معاصر کره جنوبی است.

بازدیدکنندگان SpaceWalk می‌توانند تقریبا از تمام ساختار به جز حلقه بزرگ آن در بخش مرکزی عبور کنند. آن‌ها سفر خود را از یک پلکان مرکزی آغاز می‌کنند که آن‌ها را به دو مسیر متصل می‌کند. گردشگران می‌توانند مسیری با شیب ملایم را به سمت منظره زیبای خلیج یئونگیل دنبال کنند یا مسیری شیب‌دار را از طریق مارپیچ دنبال کنند. علاوه بر ارائه چشم‌اندازهای جایگزین به شهرها، این دو مسیر همچنین سطوح دشوار مختلفی را برای گردشگران در سنین و توانایی‌های مختلف ارائه می‌دهند.

در واقع می‌توان گفت که با طراحی این سازه دیدنی، راهپیمایی فضایی توسط POSCO، یک شرکت تولید فولاد کره جنوبی واقع در پوهانگ امکان‌پذیر شد. این شرکت امیدوار است با ساخت این مجسمه در شهر، گردشگری را ترویج کند و محصولات خود را به نمایش بگذارد. اعضای سازه از فولاد گالوانیزه و ضد زنگ ساخته شده بودند که به حرکات آشنای ترن هوایی دستکاری شده بودند. این در حالی است که هنرمندان، این مجسمه را با چراغ‌های LED برجسته می‌کنند.

گروه طراحی این پروژه می‌گویند: «به‌ویژه در شب، مسیر پیاده‌روی پر نور مانند یک سیگل در آسمان بوده که به‌نظر می‌رسد بسته به جایی که فرد ایستاده است، چیزهای مختلفی را نشان می‌دهد. بنابراین، این مجسمه همچنین به اسطوره‌های محلی و سنت تماشای آسمان اشاره دارد و همچنین از نسبیت ارتباط زمین با آسمان استفاده می‌کند.

طراحی دیدنی پلکان پیچشی، شبیه به یک ترن هوایی

طراحی دیدنی پلکان پیچشی، شبیه به یک ترن هوایی

طراحی دیدنی پلکان پیچشی، شبیه به یک ترن هوایی

طراحی دیدنی پلکان پیچشی، شبیه به یک ترن هوایی


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار