gardeshban.ir

فرماندار شهرستان رشت گفت: در حال حاضر آبگیری پشت سد ما ۳۳۰ میلیون مترمکعب است و ورودی آب به سد کاهش ۶۰ درصدی دارد که این زنگ هشداری است.
کد خبر: ۵۱۰۳۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد سال زراعی سختی را در پیش خواهیم داشت، باید برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر انجام شخم زمستانه، افزود: رشت بزرگترین شهرستان شالیزاری کشور محسوب می‌شود و امسال در بحث تامین آب کشاورزی شرایطی به مراتب سخت‌تر از سال گذشته داریم و تا امروز فقط در ۱۵ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان شخم زمستانه را داشتیم و جا دارد کشاورزان را برای انجام شخم زمستانه ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، گفت: در حال حاضر آبگیری پشت سد ما ۳۳۰ میلیون مترمکعب است و ورودی آب به سد کاهش ۶۰ درصدی دارد که این زنگ هشدار است. با توجه به نیاز آبی شهرستان، جهت تامین آب کشاورزی باید برنامه ریزی لازم برای فصل کشاورزی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در بحث لایروبی انهار، بالغ بر ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی امسال نیازمند لایروبی هستند، افزود: باید بر اساس داده‌های هواشناسی آمادگی لازم را داشته باشیم و لایروبی‌ها هر چه سریعتر با مدیریت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام گیرد.

امام‌پناهی با بیان اینکه توزیع عادلانه آب در مواقع بحرانی مهم‌ترین چیز است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۳۰ حلقه چاه در سطح شهرستان داریم که توسط جهادکشاورزی مدیریت می‌شوند و باید از اکنون مورد بازرسی و بازسازی قرار گیرند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه فقط ۲۴ درصد از اراضی شهرستان رشت بیمه کشاورزی هستند، گفت: در سال گذشته تقریبا ۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان یعنی حدود یک پنجم اراضی بیمه کشاورزی شدند که آمار خوبی نیست و باید صندوق‌ها در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند تا اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند. بیمه هم با اقساطی کردن نحوه پرداخت، شرایط بهتری را به نسبت سال‌های قبل فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تا امروز ۷۴ تن بذر در سطح شهرستان بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: ۱۶۲۷ تن کود شیمیایی در سطح شهرستان رشت توزیع شده است. همچنین از ۶۲ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان رشت در بیش از ۱۴۵۰۰ هکتار طرح تجهیز و نوسازی صورت گرفته و ادامه این روند نیازمند اعتبارات ملی می‌باشد.

امام‌پناهی بیان کرد: در سطح شهرستان ۱۸۳۰ هکتار آب بندان داریم که از این میزان ۳۵۰ هکتار از آب بندان‌های سطح شهرستان احیا شده است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار