gardeshban.ir

برای تهیه سوپ بهشتی خوشمزه در ابتدای کار کره را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود.
کد خبر: ۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 09
گردشبان (gardeshban.ir) :



مواد لازم برای ۴ نفر

آرد ذرت۳ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
آب۴ لیوان
آب مرغ۲ لیوان
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ بهشت 

مرحله اول

برای تهیه سوپ بهشتی خوشمزه در ابتدای کار کره را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. در ادامه آرد ذرت را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه خامی آرد ذرت گرفته شد، سیب زمینی را پوست می گیریم و به صورت حبه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه عطر ادویه ها خارج شد، آب و آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کمتر می کنیم تا سیب زمینی به طور کامل بپزد.
 
مرحله پنجم

پس از اینکه سیب زمینی به طور کامل پخت، سوپ را درون میکسر می ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه مجددا سوپ را از میکسر خارج کرده و درون قابلمه می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.
 
مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ به خوبی جا بیفتد، سپس آنرا درون ظرف دلخواه می ریزیم و سرو می کنیم. در کشور ترکیه برای تزیین این سوپ مقداری فلفل قرمز خرد شده را درون روغن تفت داده و روی سوپ می ریزند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار