gardeshban.ir

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید جاذبه‌های گردشگری و بازارچه‌های صنایع‌دستی در کنار بقاع متبرکه ایجاد شود.
کد خبر: ۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

سید عزت‌الله ضرغامی در همایش «جایگاه بقاع متبرکه در جهاد تبیین» اظهار کرد: حوزه‌های وسیعی در گردشگری داریم و در کنار طبیعت‌گردی، آثار تاریخی و… حتما بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی جزو برجسته‌ترین نوع گردشگری از نظر حرفه‌ای است.

وزیر میراث فرهنگی یادآور شد که در کنار ۱۵۰۰ بقاع متبرکه ثبت ملی شده، بخشی از بقاع متبرکه در اماکن بکر طبیعی هستند. اولویت برنامه‌ریزی ما باید جایی باشد که هم ظرفیت گردشگری دارد و هم ظرفیت مذهبی تا شاهد رونق گردشگری زیارتی باشیم. باید جاذبه‌های گردشگری و بازارچه‌های صنایع‌دستی در کنار بقاع متبرکه ایجاد شود.

زیبایی‌های هنری و بصری در بقاع متبرکه مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم گفت: یکی از موضوعاتی که در حرم‌های امامزادگان و بقاع متبرکه باید به آن توجه شود، زیباسازی، نورپردازی و استفاده از زیبایی‌های بصری و هنری در این بقاع است.

ما دارای زائرسرا‌های بسیار زیادی هستیم که در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند و یک ظرفیت بسیار بزرگی است که البته باید سامان‌دهی شوند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار