gardeshban.ir

املت ورمیشل یکی از انواع غذاهای ساده کشور ترکیه است که خیلی سریع آماده می شود.
کد خبر: ۵۱۴۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 11
گردشبان (gardeshban.ir) :



املت ورمیشل یکی از انواع غذاهای ساده کشور ترکیه است که خیلی سریع آماده می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
ورمیشل ۳ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه بورک ورمیشل

مرحله اول

برای تهیه املت ورمیشل خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق نمک و کمی روغن مایه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، رشته ورمیشل را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل نرم شود. پس از گذشت ۶ تا ۸ دقیقه که رشته ورمیشل نرم شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه آب اضافی ورمیشل خارج شد، آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به ورمیشل اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری کره به آن اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شود، نصف مایه املت را درون تابه می ریزیم و آنرا به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه به مقدار دلخواه پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم، سپس باقیمانده مایه املت را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با استفاده از پشت قاشق روی مواد را صاف می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم تا یک سمت املت سرخ شود. در ادامه املت را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود، سپس در ظرف می کشیم و با نان سرو می کنیم.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار