gardeshban.ir

طی عملیاتی چندماهه در ۲۸ کشور، نزدیک به ۱۰ هزار یادگار فرهنگی-تاریخی قاچاق از جمله سکه، نقاشی، آلات موسیقی و مجسمه‌های باستانی کشف و بازیابی شد.
کد خبر: ۵۱۹۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در عملیات مشترک نیروهای پلیس اسپانیا، یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک از ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ (خرداد تا مهر ۱۴۰۰)، بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ شی قاچاق توقیف و ۵۲ نفر بارداشت شدند.

به گفته مقامات، در امتداد این عملیات ۱۷۰ تحقیق جداگانه در جریان است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود اشیا فرهنگی بیشتری توقیف شده و افراد بیشتری بازداشت شوند.

ماموریت دست‌اندرکاران این عملیات شامل توقیف اشیاء قاچاق در فرودگاه‌ها، پاسگاه‌های مرزی، حراج‌خانه‌ها، موزه‌ها و منازل مسکونی بود. این ماموریت بخشی از عملیاتی است که از سال ۲۰۱۶ با مشارکت مقامات حدود ۳۰ کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرفته تا انگلیس و آمریکا کلید خورد.

مجله آرت نیوز نوشت، در فرانسه، مجسمه‌های پیشاکلمبی و یادگارهای متعلق به امپراطوری آزتک و در اسپانیا سکه‌های طلایی از امپراطوری رم به ارزش حدود ۱ میلیون دلار که از اماکن باستان شناختی دزدیده شده بودند، کشف شدند. پلیس ایتالیا نیز ۷۹ یادگار باستان شناختی را در امتداد مدیترانه توقیف کرد.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار