gardeshban.ir

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت که ۱۲۴ مکان متبرکه و بقاع امام‌زادگان در استان در قالب طرح «آرامش بهاری» آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی ۱۴۰۱ هستند.
کد خبر: ۵۲۰۵۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :



حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: ۴۰۰ اقامتگاه گردشگری وابسته به بقاع متبرکه در غرب مازندران هم در روزهای گذشته برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده و به نوعی شرایط همه‌جانبه برای ورود و پذیرش مهمانان نوروزی در اماکن مقدس این دیار فراهم شده است.

وی گفت : همچنین بقعه ۵۷ امامزاده و مسجد بین راهی استان که در مسیر تردد مسافران و گردشگران نوروزی واقع هستندن ، برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد و متولیان این اماکن مقدس موظف به پذیرش هموطنان در ۲۴ ساعت شبانه روز در ایام نوروزی هستند و در این اماکن به روی اقشار مردم باز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: اعتباراتی را برای تجهیز مساجد و اماکن متبرکه بین راهی برای اسکان مسافران نوروزی در مازندران در نظر گرفتیم و تمام کارکنان این اداره کل با همراهی شهرداری ها و دهیاری‌های استان در تلاش هستند تا بهترین خدمات را به هم‌وطنان ارایه دهند.

وی با بیان این که تلاش شد در تمامی اماکن متبرکه و زیارتگاه‌های استان امکانات اولیه برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شود، افزود:  با توجه به شرایط کرونایی به صورت مستمر رعایت ضوابط بهداشتی و ضدعفونی اماکن پرتردد زیارتی در دستور کار است.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در مصوبه‌ای که بتازگی گذراند، اگر چه مقرر کرد اقامت مسافران و گردشگران صرفا در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر و مراکز بوم‌گردی انجام پذیرد، ولی در شرایط خاص و ویژه مشروط به تصمیم و تصویب ستاد خدمات سفر که ریاست آن را استاندار هر استان برعهده دارد، اسکان در اماکن عمومی با نظر اعضا بلامانع اعلام کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین خواست تا در خصوص ضدعفونی مدارس با وزارت آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

معاون استاندار مازندران هم دوم اسفند ماه جاری  هم به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۲ هفته زمان داده بود تا برنامه‌هایشان را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کنند و تاکید کرده بود که برای خدمات‌رسانی نوروزی به مسافران همه دستگاه‌های مسوول باید با برنامه پای کار بیایند.

 سفر نوروزی رسمی به مازندران از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع کرونا تعلیق شده بود. مازندران تا پیش از شیوع کرونا با تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی برای میزبانی از مسافران و گردشگران آماده می شد.

طبق گزارش های رسمی ملی، مازندران مهم ترین مقصد مسافران نوروزی محسوب می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار