gardeshban.ir

کشتی Shackleton Endurance پس از صد سال توسط تیمی از دانشمندان آفریقایی در دریای ودل کشف شده است.
کد خبر: ۵۲۰۶۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
اکنون، صد سال  از مرگ ارنست شاکلتون می‌گذرد و لاشه‌ کشتی استقامت در عمق ۳۰۰۸ متری  کف دریای ودل توسط تیمی از دانشمندان که از کشتی آفریقای جنوبی S.A. Agulhas II به عنوان بخشی از اکسپدیشن Endurance۲۲ صندوق میراث دریایی فالکلندز فعالیت می‌کردند، پیدا شد.

به گزارش Interestingengineering، دانشمندان پس از ۱۰۷ سال، کشتی غرق شده‌ «استقامت» ارنست شاکلتون را پیدا کردند. کشتی استقامت (Endurance) در سال ۱۹۱۵ توسط یخ دریا له و منجر به فرار شکلتون و افرادش توسط  قایق‌های کوچک شد.

تصاویر این کشتی نشان می‌دهد که علیرغم مدت زمانی که در قعر دریا غرق شده بود وضعیت مطلوبی دارد. در قسمت عقب این کشتی نام Endurance به وضوح قابل مشاهده است و بدنه آن در وضعیت شگفت آوری سالم به نظر می‌رسد. دکتر جان شیرز، رهبر اکسپدیشن می‌گوید با کشف کشتی Endurance تاریخ قطبی را ساخته‌ و چالش جستجوی کشتی غرق شده در جهان را با موفقیت به پایان رسانده اند. علاوه بر این، ما تحقیقات علمی مهمی را در بخشی از جهان انجام داده ایم که به طور مستقیم بر آب و هوا و محیط زیست جهانی تأثیر می‌گذارد.

سر ارنست شاکلتون و خدمه اش در سال ۱۹۱۵ برای انجام اولین عبور زمینی از قطب جنوب به راه افتادند، اما ماموریت آن‌ها به حالت تعلیق درآمد، زیرا یخ دریا کشتی آن‌ها را خرد کرد و آن‌ها مجبور به فرار از روی صفحات یخی ضخیم شدند. شاکلتون و پنج نفر دیگر در نهایت با  یک قایق کوچک سفری ۸۰۰ مایلی را تجربه کردند تا به جنوب جورجیا برسند.

کشتی غرق شده استقامت طبق معاهده بین المللی قطب جنوب به عنوان یک بنای یادبود تعیین شده است  به این معنی که به هیچ وجه  شیئی که در کشتی مشاهده می‌شود به سطح زمین کشیده نخواهد شد.

پیدا شدن کشتی ارنست شاکلتون پس از صد سال در قطب جنوب +تصاویر

پیدا شدن کشتی ارنست شاکلتون پس از صد سال در قطب جنوب +تصاویر

پیدا شدن کشتی ارنست شاکلتون پس از صد سال در قطب جنوب +تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار