gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: به مناسبت تعطیلات نوروز نمایشگاه غرفه صنایع دستی با حضور ۲۰ هنرمند در ۱۵ رشته‌ مختلف در عمارت مصدقی این شهر دایر شد و آماده بازدید مسافران و گردشگران است.
کد خبر: ۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
«ابراهیم جلیلی» اظهار داشت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی همچون سفال، نقاشی روی سفال، مینا کاری، گلیم‌بافی، نقاشی روی چوب، گیوه‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، مروار بافی، گره‌چینی، پیکر تراشی، جاجیم‌بافی، قلم ‌زنی، منبت درشت و ریز چوب دایر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: ‌حدود ۲۰ غرفه صنایع‌دستی و هفت کارگاه در خانه صنایع دستی به صورت دائم حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

جلیلی عید نوروز و بازدید گردشگران از موزه تاریخ و فرهنگ و صنایع دستی را فرصتی برای فروش محصولات صنایع ‌دستی شهرستان دانست و ادامه داد: گردشگری و صنایع‌دستی با هم رابطه مستقیمی دارند که گردشگر با ورود به این مجموعه تاریخی‌ و فرهنگی، در افزایش گردشگری نقش دارد و به عنوان عاملی برای افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی عمل می‌کند.

وی افزود: صنایع دستی ملایر دارای ۲ برند جهانی در رشته مبلمان منبت و انگور و یک برند ملی در رشته مرواربافی است و محصولات صنایع‌دستی ملایر از لحاظ بومی بودن، کیفیت و زیبایی دارای ویژگی‌های ممتازی در سطح کشور هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه فقط در رشته مبلمان منبت و مرواربافی، حدود ۱۱ هزار هنرمند فعالیت دارند، بیان کرد: برای معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته در نخستین روز از ایام نوروز، بسته کاملی از صنایع دستی این شهرستان به مسافران نوروزی که وارد این شهرستان شدند، اهدا شد.

جلیلی گفت: عمارت مصدقی که نمایشگاه صنایع دستی در آن دایر است، در کنار موزه لطفعلیان واقع شده که مسافران نوروزی و گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از موزه ملایر، از غرفه‌های صنایع دستی نیز بازدید کنند.

وی همچنین به اجرای دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستای انوج در نزدیکی قلعه باستانی روستا در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در این آئین برنامه‌های متنوعی همچون موسیقی سنتی، ساز سنتی، مسابقه طناب‌کشی، ورزش‌های باستانی، حرکات نمایشی اسب، رقص محلی، شاهنامه خوانی، پذیرایی با غذاهای سنتی و آش محلی اجرا شد.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده و حدود ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار