gardeshban.ir

در اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارند.
کد خبر: ۵۲۴۹۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر

اطراف شهر بزرگ تهران روستاها و مناطق تفریحی بسیاری وجود دارد که گزینه خوبی برای فرار از سر و صدای این کلان شهر هستند. روستای وردیج یکی از این روستاهاست که در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این روستا یک هزار و ۸۵۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و زیرمجموعه بخش کن و سولقان است.

روستای وردیج

نام دیگر روستای وردیج، روستای ارواح سنگی و روستای آدمک جیان است. وردیج بزرگ ترین روستا در منطقه ی شمال غرب تهران محسوب می شود. مسیر رسیدن به روستای ارواح سنگی در امتداد رودخانه ای است که در دره ی کن جاری است. این روستا در مسیر طبیعت گردی کن سولقان قراردارد.

آب و هوای روستای وردیج در تهران

روستای ارواح سنگی وردیج در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته، به همین دلیل مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه ی تابستانی  در فصل های گرم سال است.این  روستا آب و هوای خنک و مطبوعی دارد؛ اما در فصل زمستان سرمای هوا به قدری شدت می‌گیرد که موجب خارج شدن ساکنان از آن منطقه می‌شود.

دامنه‌ی ارواح سنگی

یکی از دلایل نام گذاری روستای وردیج با عنوان روستای ارواح سنگی، وجود دامنه‌ی ارواح سنگی یا آدمک حاجیان در آن منطقه است. این دامنه‌ بعد از روستای وردیج قرار دارد. در این منطقه سنگ‌هایی وجود دارند که شکل‌های خاص آن‌ها باعث متمایز شدن این روستا از روستاهای دیگر شده اند. هر یک از سنگ‌ها به صورت طبیعی شکل و طرح عجیبی به خود گرفته اند. با نگاه کردن به هر یک از سنگ‌ها تصویری از حیوان  یا جمجمه‌ی انسان برایتان تداعی می‌شود.

مردم بومی این منطقه می‌گویند: این سنگ‌ها در گذشته جاندارانی بودند که به سنگ تبدیل شده اند؛ اما به گفته‌ی زمین شناسان این سنگ‌های عجیب حاصل سال‌های طولانی فرسایش توسط آب و باد هستند. برخی دیگر نیز می‌گویند در گذشته در این منطقه قلعه‌ای وجود داشت که با گذر زمان تخریب شد و این سنگ‌ها بقایای آن قلعه‌ی تاریخی هستند.

آبشار لت مال

لازم است برای رسیدن به آبشار لت مال حدود یک ساعت از جاده اصلی پیاده روی کنید. این آبشار از سه آبشار تشکیل شده که زیبایی خاصی را در منطقه به وجود آورده اند.

مسیر دسترسی به وردیج

اولین مسیر اتوبان تهران- کرج است؛ وارد این اتوبان شوید و سپس از ورودی پمپ بنزین وردآورد به سمت خیابان شهید اردستانی بروید. در نهایت تابلوی روستای وردیج و واریش (روستای واریش در نزدیکی وردیج قرار دارد) نشان می‌دهد که به مقصد رسیده‌اید.

مسیر دوم اتوبان همت است. با استفاده از این مسیر از شهرک شهید باقری عبور کنید. وقتی به بلوار پژوهش رسیدید وارد شهرک دانشگاه شریف شوید. خیابان شهید اردستانی در این شهرک شما را به روستای زیبای وردیج می‌رساند.

سوغات وردیج

محصولات دامداری و کشاورزی مهم‌ترین سوغات روستای خوش‌ آب و هوای وردیج  است. این روستا مراتع و باغات سرسبزی دارد. از این‌رو اغلب مردم روستا به پرورش دام و کشاورزی مشغول هستند.

از میوه‌های روستای زیبای وردیج محصولات جانبی هم تهیه می‌شود که بسیار معروف هستند. محصولاتی مانند لواشک و میوه‌های خشک شده که به صورت صنعتی یا سنتی تهیه می‌شوند. همچنین محصولات دامداری مانند ماست، کره، کشک و پنیر به راحتی در وردیج یافت می‌شود. محصولات دامداری علاوه بر مرغوبیت بالا، قیمت مناسبی هم دارد. به طوری‌که برخی از مردم حتی از تهران و شهرهای اطراف فقط برای خرید مایحتاج خود به این روستا سفر می‌کنند.

یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر

یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر

یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر

یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر

یک روزه به سکونتگاه ارواح سنگی سفر کنید + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار