gardeshban.ir

دریاچه‌های تار و هویر از دریاچه‌های نزدیک تهران، هستند که در نزدیکی شهرستان دماوند قرار دارند.
کد خبر: ۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه‌های تار و هویر، فرزندان طبیعت
دریاچه تار در داخل کوه و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از سمت شمال غرب به جنوب شرق کشیده است. بیشترین طول این دریاچه لوزی شکل یک و سه دهم کیلومتر است و به طور میانگین ۴۰۰ متر عرض دارد. مساحت دریاچه حدودا ۳۶ هکتار است و در فصل های پر آب عمق آن به ۵۰ متر و  در فصل های کم آبی به ۴۰ متر می‌رسد.

با حدود نیم ساعت پیاده روی از سمت شرق دریاچه تار، می توانید دریاچه ی دیگری به نام هویر را مشاهده کنید. مساحت این دریاچه حدود ۱۳ هکتار است و  به طور میانگین ۹۰۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض دارد و کوهی موسوم به کوه دوبرار آن را از دریاچه تار جدا کرده است. دریاچه های تار و هویر مانند دو فرزند طبیعت هستند که در فاصله ی ۵۰۰ متری از یکدیگر قرار دارند و  رشته کوه البرز میزبان آن هاست. 

تفریحات ممکن در دریاچه‌های تار و هویر

این منطقه محل صید ماهی قزل آلا است. البته ماهیگیری در این دریاچه مستلزم دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است.رشته کوه قره داغ با ارتفاع ۴ هزار و ۸۰ متر و کوه زرین با ارتفاع ۳هزار و ۸۳۵ متر در نزدیکی دریاچه ها مقاصد مناسبی برای کوه نوردان هستند. آب دریاچه سرشار از کلسیم، منیزیم و کربنات و جز آب های شیرین ایران است. 

دریاچه‌های تار و هویر، فرزندان طبیعت

دسترسی به دریاچه‌های تار و هویر

به منظور دسترسی به دریاچه‌های تار و هویر در ابتدا خودتان را  به  دماوند برسانید، مسیر را به سمت آبادی چنار عرب ها ادامه دهید. سپس از این آبادی وارد جاده ای موسوم به جاده معدن شوید و پس از پشت سر گذاشتن یک جاده خاکی به دریاچه تار برسید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه‌های تار و هویر دماوند اوایل اردیبهشت تا پایان شهریور است. در بیشتر فصل های سال آب دریاچه ها همچنان خنک است و گرمای هوا را خنثی می‌کند.

دریاچه‌های تار و هویر، فرزندان طبیعت

دریاچه‌های تار و هویر، فرزندان طبیعت


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار