gardeshban.ir

در حالی که هیچ راه مطلقی برای دانستن اینکه آیا در طول زندگی خود دچار سکته مغزی خواهید شد یا خیر وجود ندارد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد در معرض خطر بیشتری برای سکته هستید.
کد خبر: ۵۲۵۹۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



در حالی که هیچ راه مطلقی برای دانستن اینکه آیا در طول زندگی خود دچار سکته مغزی خواهید شد یا خیر وجود ندارد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد در معرض خطر بیشتری برای سکته هستید.

 اگر شما دارای یکی از شرایط زیر هستید باید بیشتر مراقب خطر سکته مغزی باشید.

فشار خون بالا 

داشتن فشار خون مداوم، وضعیتی به نام فشار خون بالا، یک عامل خطر برای سکته مغزی است. فشار خون بالا را می‌توان با دارو، رژیم غذایی و تنظیم سبک زندگی مانند کاهش استرس و عدم مصرف سیگار کنترل کرد. 

قند خون بالا به طور مزمن

قند خون نامنظم، قند خون بالا به طور مزمن یا دیابت کنترل نشده می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند و خطر سکته را افزایش دهد. 

کشیدن سیگار 

سیگار کشیدن عادتی است که به سختی می‌توان آن را ترک کرد، اما برای پیشگیری از سکته بسیار مهم است، زیرا این رفتار به طور قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

کم تحرکی و ورزش نکردن

نادیده گرفتن ورزش آسان است. اگر درد دارید شروع ورزش سخت است، اما برای بهبود سلامت کلی قلب شما - از جمله کاهش خطر سکته مغزی - حیاتی است. چه سالم باشید و چه قبلاً سکته جدی داشته‌اید، ورزش‌های ایمن و آسانی وجود دارد که می‌تواند تناسب اندام شما را نگه دارد و خطر سکته را کاهش دهد.

کلسترول بالا

کلسترول بالا یکی از عوامل خطر مهم برای سکته است. مهم است که سطح کلسترول خود را زیر نظر داشته باشید و تلاش کنید تا در محدوده سالمی قرار گیرد تا به کاهش خطر ابتلا به این بیماری و سایر شرایط قلبی عروقی کمک کنید. محدوده بهینه کلسترول برای مردان و زنان بالای 20 سال بین 125 میلی‌گرم در دسی‌لیتر تا 200 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است. 

چاقی

اگر چاق هستید، احتمال ابتلا به سایر عوامل خطر سکته مغزی از جمله کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت را افزایش می‌دهید. اقداماتی که می‌توانید برای کاهش وزن اضافی انجام دهید خطر شما را کاهش می‌دهد.

مصرف نکردن داروهای خود 

بیشتر عوامل خطر سکته را می‌توان مدیریت کرد، اما این امر مستلزم مصرف منظم داروهای خود و انجام معاینات معمول در صورت نیاز به تنظیم هر یک از دوزهای شما است. 

درمان نکردن  بیماری قلبی

اگر هنگام راه رفتن یا ورزش کردن دچار تنگی نفس هستید، یا اگر درد قفسه سینه را تجربه می‌کنید، مهم است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. بیماری قلبی یک عامل خطر اصلی برای سکته مغزی است و هر نوع درد قفسه سینه باعث نگرانی است. 

نادیده گرفتن TIA

اکثر مردم یک حمله ایسکمیک گذرا (TIA) یا به اصطلاح «سکته مغزی ناقص» را تشخیص نمی‌دهند. اگر علائم آن را داشته‌اید، باید فوراً تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید، زیرا TIA بلندترین علامت هشدار‌دهنده است که نشان می‌دهد در معرض خطر سکته مغزی هستید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار