gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد دلیل انتخاب استان را به‌عنوان پایلوت تشکیل میزهای تخصصی نتیجه عملکرد قابل‌توجه بخش‌های مختلف گردشگری دانست.
کد خبر: ۵۲۹۵۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه، جلسه هم‌اندیشی کمیته‌های تخصصی گردشگری استان یزد با توجه به انتخاب استان‌های یزد و گرگان از سوی دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور به‌عنوان پایلوت ایجاد میزهای تخصصی گردشگری، برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با تأکید بر ضرورت ادامه فعالیت‌ها باهدف تنوع‌بخشی و توسعه گردشگری داخلی، اقداماتی را که تاکنون انجام شده مفید برشمرد و دلیل انتخاب استان را به‌عنوان پایلوت تشکیل میزهای تخصصی نتیجه عملکرد قابل‌توجه بخش‌های مختلف گردشگری دانست.

آخوندی همچنین بر ضرورت برگزاری رویدادها در طول سال اشاره کرد و خواستار ارائه پیشنهادات در این زمینه شد.

او همچنین به برگزاری رویدادهای مرتبط با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: «این رویدادها با همکاری کمیته تخصصی گردشگری خوراک انجام خواهد شد.»

تبیین جشنواره هشته یزد و نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از دیگر موضوعاتی بود که به نحوه اجرای آن در این نشست پرداخته شد.

تشکیل میزهای تخصصی گردشگری با هدف سامان‌دهی فعالیت‌ها ذیل فدراسیون‌های کشوری و با عضویت کمیته‌های تخصصی گردشگری از جمله طرح‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی است که به‌طور آزمایشی در استان‌های یزد و گلستان اجرا خواهد شد و نتیجه آن قابل‌تعمیم در سطح کشور خواهد بود.

دستگاه‌های مرتبط، خبرگان و فعالان گردشگری بر اساس دستورالعمل مربوطه به عضویت میزهای تخصصی درخواهند آمد و مسئولان میزهای ۱۵ گانه گردشگری در سطح کشور عضو فدراسیون‌های تخصصی خواهند شد.

در حال حاضر ۲۲ کمیته تخصصی گردشگری در استان یزد شکل‌گرفته که به فراخور نسبت به عضویت و شکل‌گیری میزهای تخصصی کمک می‌کنند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار