gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از استقبال گسترده گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر از این مجموعه تفریحی و دیدنی خبر داد و گفت: حضور گردشگران خارجی نیز در این ایام رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۵۳۲۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
«علی‌محمد عنایتی» اظهار داشت: از دیروز شاهد حضور پرشمار گردشگرانی از استان‌های تهران، اصفهان، اردبیل و مناطق شمالی کشور برای دیدن غار هستیم که این روند امروز نیز گرمتر از روز گذشته ادامه دارد. 

وی همچنین به افزایش حضور گردشگران خارجی از عید نوروز تاکنون برای بازدید از این مجموعه خبر داد و گفت: تورهای گردشگری از کشور عراق برای دیدن غار در این منطقه حضور می‌یابند که ضمن بازدید از غار ۴۸ تا ۷۲ ساعت نیز در اقامتگاه های مجموعه اقامت دارند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر افزود: از کشورهای آلمان، عمان، سوئد و فرانسه نیز دراین مدت بازدیدکننده داشتیم به طوریکه در مجموع ۲۷۰ گردشگر خارجی بعد از ۲ سال رکود و تعطیلی غار به دلیل محدودیت های کرونایی از این پدیده شگفت انگیز جهانی دیدن کردند. 

عنایتی خاطرنشان کرد: بی تردید حضور گسترده گردشگران در غار علیصدر موجب بهبود کسب و کار و وضعیت اقتصادی سایر حلقه های زنجیره گردشگری استان هم می شود و این تغییر و تحولات را مدیون نگاه ویژه استاندار به توسعه صنعت گردشگری هستیم.  

به گفته او، در حال حاضر جنب و جوش خاصی در گردشگری استان همدان به وجود آمده که یکی از عوامل مهم آن بازگشایی غار علیصدر است و امیدواریم با برنامه های پیش بینی شده این شادابی و تکاپو را درتعطیلات تابستان نیز شاهد باشیم. 

وی با تاکید بر آماده بودن بستر و امکانات مجموعه تفریحی علیصدر برای توسعه صنعت گردشگری استان همدان، تصریح کرد: غار علیصدر یک پدیده شگفت انگیز جهانی است و برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند پشتیبانی نماینده عالی دولت در 
 علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است که دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان محسوب می‌شود و زمین شناسان قدمت سنگ‌های این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین‌شناسی (۱۹۰–۱۳۶ میلیون سال قبل) نسبت می‌دهند.

این جاذبه گردشگری بیست و سومین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ دی ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

غارعلیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان، با تدبیر و پیگیری‌های استاندار همدان پس از ۲ سال تعطیلی فعالیت دوباره خود را از روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند سال گذشته آغاز کرد.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار