gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد.
کد خبر: ۵۴۷۲۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱-1401 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدجواد موسوی امروز ۳۰ تیرماه در نشست خبری امضاء تفاهم‌نامه میان دو استان خراسان رضوی و اوش قرقیزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان از لحاظ تنوع اقوام دارای قدمت دیرینه بوده و ۳۰۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد ۲۰۰۰ اثر ثبت شده‌اند، این استان همچنین میزبان ۱۰۰ موزه خصوصی و دولتی فعال است.

وی اضافه کرد: وجود آرامگاه مفاخری چون عطار، خیام و فردوسی در خراسان رضوی هر ساله چیزی حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر را جذب استان می‌کند. از ۱۰ میلیون گردشگر خارجی ۵۰ درصد به خراسان سفر می‌کنند و این مورد باعث شده ۵۴ درصد واحدهای اقامتی در استان ما ساخته شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: وجود معادنی مانند فیروزه و عقیق موجب شده تا مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شده و ۸۵ درصد رشته‌های صنایع دستی کشور در خراسان رضوی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ پرواز داخلی و ۶۰ پرواز خارجی از استان انجام می‌شود، گفت: خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد. از آنجایی که جاده ابریشم راه پیوند ایران و قرقیزستان بوده است در حال حاضر از این کشور تقاضا برای بحث گردشگری سلامت رو به افزایش است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار