gardeshban.ir

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «نوروز» را نماد وحدت، مودت، دوستی و صلح دانست و گفت: هفته آینده مراسم بزرگداشت نوروز با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای عضو پرونده ثبت جهانی نوروز در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی دارابی در دومین همایش به استقبال نوروز که در سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، دلیل برگزاری این همایش را هماهنگی برای ایام‌ نوروز ۱۴۰۲، کارگاه آموزشی برای انتقال تجربه، آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد گذشته، تقدیر از پایگاه‌ها و موزه‌های برتر و همچنین اتخاذ سازوکارهای مناسب‌تر عنوان کرد.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نوروز را جزو مهم‌ترین آیین‌های ایران باستان عنوان‌کرد و افزود: ۱۲ کشور عضو پرونده ثبت جهانی آیین کهن نوروز در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو هستند، هفته آینده مراسم بزرگداشت نوروز با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای عضو پرونده ثبت جهانی نوروز با هدف پاسداری، صیانت و ترویج این میراث‌ناملموس جهانی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در تهران برگزار می‌شود.

دارابی با بیان اینکه نوروز همیشه برای ایرانیان نماد وحدت، مودت، دوستی و صلح بوده است، افزود: آثار و اشعار زیادی در ادوار گذشته درباره نوروز نگاشته شده و اسلام‌ و تشیع نیز مهر تایید بر نوروز زده است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار