gardeshban.ir

گزارش/
اگر در حال تحقیق و جستجو برای یافتن هیجان‌انگیزترین مقاصد جهان برای سفر هستید دانستن نام شهرهای پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ به شما کمک می‌کند مقصد خود را بهتر انتخاب کنید.
کد خبر: ۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر در حال تحقیق و جستجو برای یافتن هیجان‌انگیزترین مقاصد جهان برای سفر هستید دانستن نام شهرهای پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ به شما کمک می‌کند مقصد خود را بهتر انتخاب کنید. ویژگی‌های خاص این شهرها باعث شده مسافران تجربه‌ای فراموش نشدنی را در آن‌ها تجربه کنند و از دیدن طبیعت تماشایی و شگفتی‌های تاریخی این شهرها لذت ببرند. در ادامه به معرفی شهرهای پربازدید جهان می‌پردازیم. 

تفاوت جذابیت این شهرها ثابت می کند که مردم دیگر فقط روند ها را دنبال نمی کنند بلکه آنها را با جستجوی مناسب تعیین می کند. مقاصد مهم گردشگری آن هایی هستند که تنوع در جاذبه ها و محیط را ارائه می دهند. این نیز یک روند تایید شده است که در بیشترین بازدید از کشورهای جهان مشاهده کرده ایم.




۱- شهر بانکوک با ۲۲ میلیون بازدیدکننده

شهر بانکوک با ۲۲.۷۸ میلیون بازدیدکننده همچنان در صدر لیست شهرهای پربازدید جهان است. این شهر در کشور تایلند قرار دارد و از جاذبه‌های آن می‌توان به طبیعت تماشایی، آسمان خراش‌های بلند، هتل‌های مجلل، مراکز خرید و فرودگاه‌های مدرن و جذاب، معابد دیدنی شگفت‌انگیز و بازارهای شناور اشاره کرد.

بانکوک به معنای «شهر فرشته‌ها» یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان است و معابد طلایی و زیارتگاه‌های آن در کنار سازه‌های مدرن این شهر، مناظر بسیار تماشایی را خلق کرده‌اند. در این شهر گردشگران نه تنها در طول روز، بلکه در تمام طول شب هم می‌توانند از گشت‌وگذار در شهر بانکوک لذت ببرند. بدون شک سفر به شهر بانکوک یکی از جذاب‌ترین سفرهایی است که می‌توانید داشته باشید.




۲- شهر پاریس فرانسه با ۱۹.۱۰ میلیون بازدیدکننده

شهر پاریس فرانسه با ۱۹.۱۰ میلیون بازدیدکننده در رده دوم شهرهای پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. در چند سال گذشته لندن این جایگاه را به خود اختصاص داده بود اما این بار شهر زیبا و تماشایی پاریس با برج ایفل معروف توانسته این جایگاه را کسب کند.

پاریس پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه است و از سده هفدهم میلادی این شهر یکی از مراکز مهم دیپلماسی، مالی، مد، بازرگانی، غذا و علم و هنر اروپا بوده است. قوانین سختگیرانه‌ی ساخت و ساز در شهر پاریس باعث شده این شهر چهره‌ی تاریخی خود را حفظ کرده و به موزه بصری تبدیل شود. به طور کلی وجود بناهایی مانند برج ایفل، طاق پیروزی، موزه لوور و ساختمان‌های تاریخی با معماری‌ شگفت‌انگیز از پاریس شهری جذاب ساخته است.




۳- لندن پایتخت کشور انگلستان با ۱۹.۰۹ میلیون بازدیدکننده

سومین شهر پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳،  لندن پایتخت کشور انگلستان با ۱۹.۰۹ میلیون بازدیدکننده است. لندن را می‌توان یکی از محبو‌ترین شهرهای جهان دانست که با معماری گوتیک و انبوهی از نوآوری، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. بازدیدکنندگان این شهر در اولین دیدار تحت تاثیر هنر، تئاتر و ادبیات لندن قرار می‌گیرند. سپس در زمان بازدید از پارک‌های سرسبز و مناطق شهری مختلف، گردشگران یک سفر ماجراجویانه را به دل تاریخ آغاز می‌کنند. چشم لندن، برنج لندن، تیت مدرن یا نگارخانه هنرهای مدرن در لندن و گالری ملی تنها چند نمونه از جذاب‌ترین مکان‌هایی هستند که در لندن مشاهده خواهید کرد.




۴- دبی، امارات متحده عربی با ۱۵.۹۳ میلیون بازدیدکننده

دبی، امارات متحده عربی با ۱۵.۹۳ میلیون بازدیدکننده یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان است. این شهر توانسته رتبه چهارم شهرهای پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند. دبی پر از سازه‌های باشکوه مانند برج خلیفه(مرتفع‌ترین ساختمان جهان)، مراکز خرید فوق‌العاده مهجز، فرودگاه‌های مدرن، بلوک‌های اداری زیبا، آکواریوم‌های زیر آب و باغ‌های زیباست.

همچنین گشت‌وگذار در بیابان‌ها و سواحل جذاب این شهر، لحظاتی فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. غذاهای خوشمزه و لذیذ دبی هم در کنار دیگر جاذبه‌های این شهر باعث رضایت بیشتر مسافران می‌شود. دبی را می‌توان شهری باشکوه در میان کویر دانست، شهری که مانند نگینی در شب‌های پر ستاره و روزهای آفتابی امارات می‌درخشد و خودنمایی می‌کند.




۵- سنگاپور با ۱۴.۶۷ میلیون بازدیدکننده

سنگاپور با ۱۴.۶۷ میلیون بازدیدکننده، در جایگاه پنجم شهرهای پربازدید جهان قرار دارد. این شهر به لطف نوآوری‌های رو به رشد و تامین منافع سرمایه‌گذاران خارجی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به یکی از محبو‌ب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.سنگاپور شهری طراحی شده برای آینده است که سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی دارد و مسافران و ساکنان آن به راحتی می‌توانند به مکان‌های دلخواهشان سر بزنند.

از جاذبه‌های این شهر زیبا می‌توان به مراکز خرید، بازارهای خیابانی، غذاهای عالی و چند ملیتی، باغ‌های گیاه‌شناسی، محله چینی‌ها، معابد تاریخی و پارک‌های ساحلی با مناظر تماشایی اشاره کرد. بدون شک گذراندن تعطیلات در این جزیره زیبا و تماشای مناظر زیبای آن تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران خواهد بود.




۶- کوالالامپور، مالزی با ۱۳.۷۹ میلیون بازدیدکننده

کوالالامپور، مالزی با ۱۳.۷۹ میلیون بازدیدکننده توانسته رده ششم شهرهای پربازدید جهان را از آن خود کند. این شهر پایتخت مالزی بوده و مردم آن از نژاد مالایی‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها هستند. در این شهر زیبا می‌توان تاثیر مذهب و فرهنگ‌های مختلف را به وضوح مشاهده کرد.

یکی از جاذبه‌های کوالالامپور آسمان خراش‌های بلند و زیبایی هستند که در این شهر ساخته شده‌اند. برخی از این ساختمان‌ها مانند برج‌های دوقلوی پتروناس جزو بلندترین ساختمان‌های جهان هستند. از دیگر جاذبه‌های مالزی می‌توان به پارک ماجراجویی ای تی وی، خیابان پتالینگ، جنگ لیزر کوالالامپور، غار باتو،پارک پرندگان کوالالامپور، باغ پروانه‌ها، موزه هنرهای اسلامی، بازار مرکزی، بازار شبانه غذای خیابان الوور و باغ دریاچه کوالالامپور اشاره کرد. جالب است بدانید مردم این شهر جشن‌های تاریخی و مدرن خود را در بازارهای پرجنب‌وجوش و مراکز خرید مردن این شهر جشن می‌گیرند.




۷- نیویورک، ایالات متحده با ۱۳.۶۰ میلیون بازدیدکننده

نیویورک، ایالات متحده با ۱۳.۶۰ میلیون بازدیدکننده هفتمین شهر از شهرهای پربازدید جهان است. نیویورکی‌های مغرور به شما می‌گویند شهرشان پایتخت جهان است. این حرف تا حدودی درست است زیرا نیویورک شهری پر از فرصت‌های جدید و ظرفیت‌های انسانی متعدد است و این شهر از نظر اقتصادی و فرهنگی با هیچ شهر دیگری در جهان قابل مقایسه نیست.

نیویورک یا شهر رویاها به داشتن آسمان خراش‌های بلند و خیابان‌های همیشه شلوغ معروف است. مجسمه معروف آزادی که نمادین‌ترین منظره‌ی ایالات متحده محسوب می‌شود در این شهر قرار دارد و موزه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی دیگری مانند پل بروکلین از جاذبه‌هایی هستند که بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر جذب می‌کنند. از دیگر جاذبه‌های نیویورک می‌توان به محله چینی‌ها، کتاب‌فروشی‌های بزرگ، بوتیک‌های لاکچری، ساختمان‌های بزرگ اداری، پارک‌های جذاب و کافه‌های دنج و دوست‌داشتنی اشاره کرد.




۸- استانبول ترکیه با۱۳.۴۰ میلیون بازدیدکننده

حال نوبت استانبول ترکیه با۱۳.۴۰ میلیون بازدیدکننده می‌رسد که در رده هشتم شهرهای پربازدید جهان قرار گیرد. ترکیه از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های تاریخ بوده و حکومت‌های مختلفی مانند رومی‌ها، ایرانی‌ها، ونیزی‌ها و عثمانی‌ها در آن حکمرانی کرده‌اند.

استانبول یکی از شهرهای ترکیه، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است زیرا بناهای مذهبی باشکوه،‌ کاخ‌های سلطنتی و مناظر طبیعی آن با زیبایی خیره‌کننده‌ی خود باعث تحسین مسافران می‌شوند. از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد ایاصوفیه، میدان هیپودروم، مسجد آبی، پل گالاتا، بازار بزرگ، مسجد آبی استانبول و آب انبار باسیلیکا اشاره کرد. تنوع آشپزی استانبول هم با عطر و طعم آسیایی و اروپایی یکی دیگر از جذابیت‌های این شهر است.





۹- توکیو، ژاپن با ۱۲.۹۳ میلیون بازدیدکننده

توکیو، ژاپن با ۱۲.۹۳ میلیون بازدیدکننده نهمین شهر از شهرهای پربازدید جهان است. این شهر تا سال ۱۸۶۸ «ادو» نامیده می‌شد اما امروزه با نام «توکیو» یکی از مشهورترین شهرهای جهان است. توکیو را می‌توان شهری در آینده دانست که تحت تاثیر سنت، مذهب و سبک زندگی مدرن قرار دارد.

اکثر مسافران این شهر، توکیو را شهری شلوغ می‌دانند زیرا مردم این شهر به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته، همیشه در حال فعالیت هستند. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توکیو می‌توان به موزه ملی هنر غربی، منطقه آکیهابارا، دیزنی لند توکیو، برج توکیو، منطقه روپونگی، مجسمه یادبود هاچیکو، چهارراه شیبویا، برج اسکای تری، موزه ملی توکیو، باغ ملی شینجوکو گیوئن و منطقه خرید گینزا اشاره کرد. همچنین کافه‌ها و عبادتگاه‌های این شهر هم از جذاب‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.





۱۰- آنتالیا در ترکیه با ۱۲.۴۱ میلیون بازدیدکننده

یکی دیگر از شهرهای ترکیه یعنی آنتالیای ترکیه با ۱۲.۴۱ میلیون بازدیدکننده در دهمین رده از شهرهای پربازدید جهان قرار دارد. در این شهر باشکوه و باستانی گردشگران می‌توانند مناظر خیره‌کننده‌ای را در سواحل مدیترانه‌ای مشاهده کنند و یا با تور کشتی به جستجوی ناشناخته‌های دریا بروند.

آنتالیا سریع‌ترین رشد را در میان شهرهای ترکیه داشته، بنابراین مکان‌های هیجان‌انگیز زیادی در این شهر وجود دارند که برای شما جالب خواهند بود. در آنتالیا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی شما می‌توانید آثار تاریخی محبوبی مانند مسجد یولی مناره و طاق نصرت هادریانوس هم دیدن کنید.

جمع‌بندی درباره شهرهای پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳

در این مقاله ۱۰ مورد از شهرهای پربازدید جهان را معرفی کردیم. این لیست به گردشگران کمک می‌کند برای سفر بعدی خود مقصد بهتری را انتخاب کنند. همانطور که مشاهده کردید دو شهر از شهرهای زیبای ترکیه در بین پربازدیدترین شهرهای جهان بودند. این کشور در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در صنعت گردشگری انجام داده و بهترین نتیجه را هم از این سرمایه‌گذاری گرفته است. با توجه به پتانسیل بالای تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرهای ایران، امیدواریم با به کار بردن اصلاحات موردنیاز و سرمایه‌گذاری درست، روزی شهرهای زیبای کشورمان هم جزو پربازدیدترین شهرهای جهان باشند.




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار