gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از برگزاری نمایشگاه «لمس تاریخ» برای نخستین بار در گیلان خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه ویژه نابینایان بوده تا بتوانند با فرهنگ و تاریخ تمدن ایران آشنا شوند.
کد خبر: ۵۸۳۲۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، موزه را یک موسسه علمی دائمی دانست که بعد مادی ندارد و اظهار کرد: مردم از طریق موزه ها نسبت به تاریخ و فرهنگ دانش و آگاهی پیدا می کنند و سوابق گذشتگان و پیشینیان خودشان را می بینند.

وی روز جهانی موزه را فرصتی برای آشنایی با کارکردها و فعالیت های موزه ها دانست و افزود: همزمان با روز جهانی موزه بازدید از کلیه موزه های گیلان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صناسع دستی گیلان موزه را مکانی برای انتقال فرهنگ دانست و یادآور شد: گیلان ۱۳ موزه و اکوموزه و محوطه تاریخی دارد و لذا مردم می توانند از کلیه اماکن طبیعی و تاریخی متعلق به میراث فرهنگی بازدید کنند.

جهانی از افتتاح ۷۰ بنای تاریخی مرمت شده در گیلان همزمان هفته میراث فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: این بناهای تاریخی را به چرخه اقتصادی باز گرداندیم و تبدیل به اقامتگاه و کافه موزه شدند.

وی جشنواره های مراث فرهنگی را عامل تقویت هویت ملی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: بالغ بر ۱۱۵ اثر میراث ناملموس گیلان را ثبت ملی کردیم که در قالب جشنواره و آیین مذهبی و گردشگری خوراک معرفی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه رتبه نخست گردشگری با محوریت جشنواره های خوراک از جمله بهارنارج و گل گاوزبان و آلوچه و... را داریم، اضافه کرد: در هفته میراث فرهنگی بازارچه های صنایع دستی را راه اندازی خواهیم کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه «لمس تاریخ» برای نخستین بار در گیلان خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه ویژه نابینایان بوده تا بتوانند با فرهنگ و تاریخ تمدن ایران آشنا شوند؛ نمایشگاه لمس تاریخ در تهران و اصفهان برگزار شده و اکنون به گیلان رسیده و تابستان امسال در موزه رشت با ۳۴ قلم از اشیاء تاریخی با خط بریل برگزار می شود.

جهانی با بیان اینکه تابستان امسال برنامه «شبی با موزه» را با محوریت آشنایی با مفاخر گیلان در موزه ها برگزار می کنیم، ادامه داد: برپایی موزه ها و نمایشگاه های سیار در شهرستان ها نیز در دست اقدام است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار