gardeshban.ir

جلسه فعالین مردمی مراسم اربعین/
مخبر گفت: باید هم به لحاظ سخت‌افزاری و زیرساخت و هم به لحاظ نرم افزاری به بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی برسیم تا این مراسم معنوی با حداقل مشکلات و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
کد خبر: ۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
مخبر: ستاد اربعین باید در طول سال فعال باشد و ستاد فصلی نشود/ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: دولت و نهادهای حاکمیتی باید نقش حمایتی و تسهیل گری داشته باشند

محمد مخبر ظهر روز (پنجشنبه) در جلسه با فعالین مردمی مراسم اربعین با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین از جهات گوناگون مذهبی، سیاسی و بین المللی دارای اهمیت فراوان است، اظهار داشت: باید هم به لحاظ سخت‌افزاری و زیرساخت و هم به لحاظ نرم افزاری به بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی برسیم تا این مراسم معنوی با حداقل مشکلات و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی تصریح کرد: مراسم اربعین امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که از نظر آب و هوا با گرمای شدیدتری نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود و بر اساس پیش بینی ها جمعیت بیشتری از زوار نسبت به سال قبل در این مراسم شرکت خواهند کرد و این امر ایجاب می کند که از هم اکنون برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای برگزاری مناسب این مراسم داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم سازماندهی امکانات مناسب هم در پایانه های مرزی کشور و هم در خاک عراق، گفت: باید تلاش کنیم با اتکاء بر دانش و تجارب سالهای گذشته، مشکلات و مسائل به حداقل ممکن کاهش یافته و کاستی ها اصلاح شود.

معاون اول رییس جمهور تشکیل ستاد دائمی اربعین را پیشنهادی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اگر ستاد دائمی اربعین تشکیل شود، ساماندهی مسائل و برنامه ریزی ها با تمرکز بیشتری انجام می شود و پیگیری مسائل به صورت مستمر در طول سال دنبال خواهد شد.

 مخبر از فعالین مردمی مراسم اربعین خواست تا جلسه آتی ظرفیت های خود را برای مشارکت فعالین مردمی و گروههای جهادی احصاء کنند تا نسبت به نحوه و میزان مشارکت فعالین مردمی در اجرای برنامه ها و برگزاری مراسم اربعین تصمیم گیری شود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان نیز با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در برگزاری مراسم اربعین گفت: دولت و نهادهای حاکمیتی باید نقش حمایتی و تسهیل گری داشته باشند و اجرای برنامه ها را به مردم و گروههای جهادی بسپارند.

در این جلسه هر یک از فعالین مردمی مراسم اربعین گزارشی از مسائل و مشکلات سالهای گذشته ارائه و پیشنهاداتی در جهت رفع کاستی و مسائل موجود مطرح کردند.

انتهای پیام/

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار