gardeshban.ir

در این قطار ۱۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و جانبازان و ایثارگران به عنوان نخستین مسافران قطار این مسیر، ایستگاه خاوران به سمت بارگاه مطهر رضوی ترک کردند.
کد خبر: ۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
نخستین مسافران ایستگاه جدید خاوران از تبریز عازم مشهد مقدس شدند


مدیر کل راه منطقه آذربایجان اظهار کرد: البته این مسیر از خاوران(تبریز) تا تهران خواهد بود اما به میمنت حضور رییس جمهور و افتتاح این راه آهن به طور استثناء تا مشهد عزیمت شد.

محمدرضا قربانی گفت: این قطار همه روزه از ساعت ۲۲.۳۰ از تبریز به تهران و ۱۰.۱۵ دقیقه از تهران به تبریز حرکت می کند و حدود ۹ ساعت در راه خواهد بود.

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه - تبریز در مسیر بستان آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت های دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه) با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد.

حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به مقصد مشهد مقدس آغاز شد و فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود.

فاز سوم این پروژه به طول ۲۹ کیلومتر از ایستگاه خاوران تا تبریز نیز آغاز شده است و ۱۳ کیلومتر از این مسیر در دست ساخت است و ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز با تامین اعتبار از طریق فاینانس اجرا می شود.

فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز ( میانه - بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر است.

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده و این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار