gardeshban.ir

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نشست سه جانبه میان ایران، پاکستان و نمایندگان سازمان ملل گفت: مجموعه بحثهای کارشناسی منجر به صدور سند در بیانیه نهایی میان مسئولان مبارزه با مواد مخدر دو کشور و نمایندگان UNODC شد. این سند نهایی امضاء و تبادل و مقرر شد که همه ما پایبند به این سند امضایی باشیم و همه توان خود را معطوف به اجرای مفاد کنیم و بتوانیم موضوع مواد مخدر را به عنوان معضل جهانی به سامان کنیم.
کد خبر: ۵۸۶۵۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود و خروج موادمخدر و اشرار

سردار اسکندر مومنی در نشست دو روزه مقامات عالی و وزرای ایران، پاکستان در چارچوب ابتکار سه جانبه تسهیل شده توسط دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل اظهار کرد: این نشست سه جانبه میان ایران، پاکستان و نمایندگان سازمان ملل از صبح دیروز تشکیل شد. در جلسه دیروز بحثهای مفصل کارشناسی، مطرح شد.

وی با بیان اینکه منشاء تولید مواد مخدر در افغانستان است و با اعلام نگرانی از اینکه در سالهای اخیر شاهد افزایش تولید فزاینده مواد مخدر در افغانستان هستیم، گفت: به ویژه در سالهای اخیر افزایش تولید مواد مخدر صنعتی، متامفتامین و شیشه زنگ خطر بزرگی برای کشورهای منطقه و جهان است و اینها از دغدغه هایی بود که مطرح شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اعلام کرد که بحثهای کارشناسی میان پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان صورت گرفت و طرفین اذعان داشتند که تمرکز اصلی باید بر موضوع کشت و کنترل در افغانستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این بحثهای کارشناسی منجر به صدور سند در بیانیه نهایی میان مسئولان مبارزه با مواد مخدر دو کشور و نمایندگان unodc شد. این سند نهایی امضا و تبادل و مقرر شد که همه ما پایبند به این سند امضایی باشیم و همه توان خود را معطوف به اجرای مفاد آن کنیم و بتوانیم موضوع مواد مخدر را به عنوان معضل جهانی به سامان کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در این سند از اقدامات ایران تشکر شد. در گزارشی که مسئولان unodc اعلام کردند، ایران با فاصله رتبه اول کشفیات در دنیا را دارد.

وی معتقد است که دو کشور ایران و پاکستان همسایه افغانستان هستند و اولین کشورهایی که موضوع افزایش کشت و تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد این دو کشور هستند و گریزی نداریم جز اینکه دو کشور دوستِ ایران و پاکستان همکاریهای تنگاتنگی را با همکاری سازمان ملل داشته باشند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در کنار این اجلاس، نشست‌های دو جانبه‌ای را نیز داشتیم. همچنین دیروز مذاکراتی بین وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان و فرمانده کل انتظامی ایران تشکیل شد. همچنین گفت‌وگوهای دو جانبه را بین دو کشور داشتیم و هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که در حوزه مواد مخدر بتوانیم به کنترل موثر این معضل جهانی بیانجامیم.

وی افزود: همچنین در ملاقات‌های دو جانبه قرار بر این شد که در موضوعات مرزی هر دو کشور اهتمام بیشتری را درخصوص کنترل مرزها و ورود و خروج مواد مخدر و اشرار داشته باشند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار