gardeshban.ir

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در ۲۵ روز گذشته بیش از ۱۱۳ هزار و ۲۹۵ خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.
کد خبر: ۵۸۷۰۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
انجام بیش از ۷۸ هزار ویزیت زائران ایرانی در مکه و مدینه؛ تاکنون

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: از سوم خرداد تا ۲۷ خردادماه در مجموع، ۷۸ هزار و ۴۶۱ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت ۷۲۳۳ مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ...، ۱۶ هزار و ۹۲۶ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۵۴ هزار و ۲۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۵۵۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است. در حال حاضر ۳۰ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۵ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: تا عصر روز گذشته ۲۷ خرداد، تعداد ۷۱۲ نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ از خدمات بستری و درمان بهره برده‌اند که در این مدت ۱۲۱ نفر در بخش CCU بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده‌اند.

مرعشی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تشریق گفت: مقدمات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در این ایام در حال آماده‌سازی است. با توجه به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مسئولیت درمان زائران را بر عهده دارد، علاوه بر مراکز درمانی در مکه و مدینه، در عرفات نیز یک بیمارستان صحرایی و یک مرکز درمانی ایجاد می‌شود که شامل اورژانس خواهران و برادران و کلینیک تخصصی و داروخانه است. در منطقه منا نیز در مکاتبی که زائران ایرانی مستقر هستند، مطب‌های پزشکان ایجاد و آماده ارائه خدمات می‌شوند. در حال حاضر کادر درمانی مرکز پزشکی هلال احمر که در عربستان بوده‌اند عازم این منطقه شده و در حال فراهم کردن مقدمات پریایی مراکز درمانی هستند.

یادآور می‌شود: اعزام زائران ایرانی حج تمتع به سرزمین وحی از سوم خردادماه در سطح کشور آغاز شده است. میانگین سنی زائران ایرانی در سال جاری بیش از ۵۵ سال اعلام و گفته شده است که ۲۳۰۰ تن از آنان بیش از ۸۰ سال سن دارند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار