gardeshban.ir

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت که تهران در حال گفت‌وگو با عربستان سعودی و امارات برای همکاری در زمینه مناطق آزاد است.
کد خبر: ۵۸۷۹۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲-1402 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالملکی: در حال گفت‌وگو با عربستان و امارات برای همکاری در زمینه مناطق آزاد هستیم


حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که ایران و روسیه قصد دارند به زودی مذاکراتی را برای امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه مناطق آزاد آغاز کنند.

وی افزود: ایران همچنین با عربستان سعودی و امارات برای دستیابی به توافق درباره همکاری های مشترک در زمینه مناطق آزاد در حال مذاکره است.

عبدالملکی گفت: ما در تلاش هستیم تا مناطق آزاد مشترک با سایر کشورها به ویژه با کشورهای همسایه و کشورهای عربی و اسلامی ایجاد کنیم.

این مقام ایرانی تصریح کرد: ما یادداشت تفاهمی با عمان و سوریه در زمینه همکاری در مناطق آزاد امضا کردیم و مذاکرات با عراق نیز در سند همکاری مشترک برای مناطق آزاد مشترک گنجانده شد و در حال حاضر نیز مذاکره با امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای همکاری مشترک در مناطق آزاد هستیم.

وی تاکید کرد: روسیه علاقه‌مند به راه اندازی کریدور بین المللی شمال به جنوب برای حمل کالا از اقیانوس هند با عبور از ایران است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار