gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لازمه ثبت جهانی اسب کُرد را انجام مقدمات آن عنوان کرد و گفت: برگزاری چند دوره جشنواره بین المللی اسب کُرد در تدوین و سرعت بخشیدن به پرونده ثبت جهانی آن موثر خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۹۳۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲-1402 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر شالبافیان، شامگاه امروز(۱۵ تیر) در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سالانه رویدادهای متنوعی در حوزه گردشگری برگزاری می شود، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۷۰۰ رویداد گردشگری در کشور برگزار شد و در تابستان امسال هم حدود ۳۰۰ رویداد متنوع در موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی یکی از این رویدادها را جشنواره بین المللی اسب کرد در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: آیین پرورش اسب کُرد در سال گذشته به ثبت ملی رسید و ثبت جهانی آن در دستور کار مسئولین استان کرمانشاه قرار گرفته است.

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای ثبت جهانی اسب کرد مطرح کردن آن در سطح بین المللی و مشارکت کشورهای دیگر برای تدوین پرونده آن است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه در این راستا در حال انجام است، افزود: ضروری است در جهت ثبت جهانی پرونده اسب کرد، این رویداد چند دوره برگزار شود تا مقدمات و مستندات لازم برای آن فراهم گردد.

شالبافیان در ادامه اعلام کرد: استان کرمانشاه می تواند از ظرفیت این رویداد برای توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه استفاده کند که تقویت گردشگری به سایر حوزه های استان هم کمک خواهد کرد.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار