gardeshban.ir

کمتر از یک ماه پس از آنکه یک گردشگر بریتانیایی برای خرابکاری در بنای باستانی «کولوسئوم» در رم، خبرساز شد، پلیس ایتالیا اکنون در حال تحقیق از یک دختر سوئیسی است.
کد خبر: ۵۹۰۶۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲-1402 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
خرابکاری در ایتالیا


حدود یک ماه پس از آنکه یک گردشگر ۲۷ ساله بریتانیایی با حک کردن حروف اول نام خود و دوستش، بنای باستانی «کولوسئوم» در شهر را رم تخریب کرد، پلیس ایتالیا اکنون در حال تحقیق از یک دختر سوئیسی به دلیل مشابه است.

تحقیقات درباره این اقدام خرابکارانه پس از آن آغاز شد که یک راهنمای ایتالیایی از دختر ۱۷ ساله‌ای که حرف «N» را روی دیوار کولوسئوم حک می‌کرد فیلم گرفت. این خبر ابتدا توسط رسانه محلی گزارش شد و پس از آن ویدئویی از آن توسط خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» در توییتر به اشتراک گذاشته شد.

«دانیلا سانتانچه» ـ وزیر گردشگری ایتالیا ـ پیش‌تر خواستار احترام به فرهنگ و تاریخ ایتالیا شده و اظهار کرده بود: «نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که از کشور ما دیدن می‌کنند احساس آزادی داشته باشند و این‌گونه رفتار کنند.»

خرابکاری در اثر تاریخی کولسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا نیز قرار گرفته است. با این حال، این نخستین‌بار نیست که این اثر تاریخی تخریب می‌شود. در سپتامبر ۲۰۲۰، یک مرد ۳۲ ساله اهل ایرلند ظاهرا با استفاده از یک شیء نوک‌تیز فلزی برای حک کردن حروف اول خود در ستونی در سطح اول بنای تاریخی کولوسئوم دستگیر شد.

یک دختر ۱۴ ساله آلمانی نیز یک ماه بعد، در حال انجام همین کار دستگیر شد.

کولوسئوم در شهر رم کشور ایتالیا در سال ۸۰ میلادی (بیش از ۱۹۰۰ سال پیش) ساخته‌ شده و نمونه بارزی از یک آمفی تئاتر مدرن در زمان گذشته است که پس از غارت توسط پاپ‌های رومی و اشراف، دو سوم آن تخریب شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار