gardeshban.ir

باستان‌شناسان چهار شمشیر رومی را در غاری در فلسطین کشف کردند که به خوبی حفظ شده‌اند. احتمالاً این شمشیرها در جریان شورش به سرقت رفته و پنهان شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۷۸۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف ۴ شمشیر رومی در یک غار


باستان‌شناسان در فلسطین موفق به کشف چهار شمشیر رومی با قدمت ۱۹۰۰ سال شدند که در شکافی در داخل یک غار قرار گرفته بودند. احتمال داده می‌شود که این سلاح‌ها توسط نیروهای شورشی در جنگ به دست آمده و در این مکان مخفی شده باشد. 

از چهار شمشیر بدست آمده، سه سلاح با تیغه‌های آهنی همچنان در غلاف‌های چوبی و چرمی خود محافظت می‌شدند. تیغه‌های سه شمشیر بین ۲۴ تا ۲۶ اینچ (۶۰ و ۶۵ سانتی متر) با ابعادی شبیه به شمشیرهای «اسپاتا» رومی بود، در حالی که شمشیر چهارم دارای تیغه‌ای بسیار کوتاه‌تر و ۱۸ اینچی (۴۵ سانتی متر) بود. این شمشیرها توسط سربازان رومی استفاده می‌شدند. 

محققان به دنبال آن هستند تا بفهمند این شمشیرها متعلق به چه کسی بوده و کجا، چه زمانی و توسط چه کسی ساخته شده‌اند. باتوجه به آنکه به یکباره ۴ شمشیر همزمان باهم در این غار بدست آمده، باستان‌شناسان از این کشف هیجان‌زده شده‌اند و به دنبال بدست آوردن آثار دیگری در این غار هستند چراکه حدود ۵۰ سال پیش نیز کتیبه‌ای به خط عبری باستان شبیه به آنچه در معابد قبل از میلاد وجود داشت، در این غار کشف شد که محققان را کنجکاوتر کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار