gardeshban.ir

باستان‌شناسان با کاوش در غزه بقایای یک گورستان عظیم و تابوت‌دان‌های سربی کمیاب را کشف کردند.
کد خبر: ۵۹۹۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲-1402 July 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف گورستانی با تابوت‌های کمیاب


 کاوشگرانی که در نوار غزه مشغول فعالیت بودند، ده‌ها گور باستانی، از جمله دو تابوت‌دان سربی را در یک گورستان متعلق به ۲۰۰۰ سال پیش و امپراتوری روم کشف کردند.

باستان‌شناسان این محوطه را به عنوان بزرگ‌ترین گورستان غزه توصیف کرده‌اند.

کارگران نخستین‌بار شواهد از وجود این گورستان را در سال ۲۰۲۲ و در جریان یک پروژه ساخت‌وساز در بخش شمالی نوار غزه پیدا کرده بودند. 

از آن زمان تاکنون کاوشگران با همکاری کارشناسان فرانسوی مشغول فعالیت در این محوطه ۲۷۰۰ متر مربعی بوده‌اند.

حالا محوطه‌ای که پیش‌تر برای ساخت‌وساز در نظر گرفته شده بود به یک معدن طلا برای باستان‌شناسانی تبدیل شده است که تلاش می‌کنند اطلاعات بیشتری درباره نوار غزه کسب کنند.

پیش‌تر در ماه ژانویه کشف ۶۰ گور در این محوطه اعلام شده بود، اما اکنون تعداد گورهای کشف‌شده در این مکان به ۱۳۵ مورد رسیده است.

به گفته «رنه التر»، باستان‌شناس فرانسوی که سرپرستی که این کاوش را برعهده دارد،‌ کارشناسان تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد از این گورها را مورد بررسی قرار داده‌اند. این باستان‌شناس همچنین از دو تابوت‌دان سربی که روی یکی از آن‌ها نقش‌هایی به شکل انگور و روی دیگری نقش‌هایی به شکل دلفین دیده می‌شود،‌ به عنوان اکتشافاتی استثنائی یاد کرد.

باستان‌شناسان فلسطینی با در نظر گرفتن کمیاب بودن کشف تابوت‌دان‌های سربی، احتمال می‌دهند افرادی در این تابوت‌ها دفن شده باشند که از طبقه اشراف‌زاده جامعه بودند.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار