gardeshban.ir

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه کشور به کیش نیاز دارد گفت: منطقه آزاد به معنی رها کردن آن منطقه نیست.
کد خبر: ۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲-1402 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه آزاد به معنای منطقه رها نیست / قرار است طرحی برای مناطق آزاد تعریف شود


مراسم پاسداشت و قدردانی از پیشکسوتان و فعالان گردشگری جزیره کیش در سالن همایش‌های خلیج فارس جزیره برگزار شد در این مراسم که جمعی از فعالان گردشگری، پیشکسوتان و مدیران هتل‌ها و آژانس داران حضور داشتند، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: موضوع پرواز تهدیدی است که با پیگیری رئیس سازمان منطقه آزاد به زودی حل می‌شود. این تهدیدی بود که می‌شود آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی گفت: کیش عصاره و چکیده‌ای از کشور است برخی افراد از شهرهای دیگر به این جزیره آمده اند و پروژه‌ای اجرا کرده اند و یا زندگی می‌کنند من مغتنم می دانم که از تجربه آنها مستند و استفاده شود.

شالبافیان گفت: اگر این جزیره دوران شروع و اوجی دارد بالاخره یک الگویی داشته است و اگر ۱۰ منطقه دیگر هم به آن اضافه شده باید الگویی از ضعف‌ها و قدرت‌ها باشد.‌

وی با بیان اینکه نقش کیش در اداره مناطق آزاد کشور پیشرو هست گفت: کشور به کیش نیاز دارد.

معاون گردشگری کشور گفت: فعالان بخش خصوصی کیش نباید خود را در قلمروی کیش بلکه باید در قالب کشور ببینند.

وی بیان کرد: مصوبه سوخت یارانه‌ای گرفته ایم اما اجرای آن به عهده فعالان مناطق آزاد است. اینها را مطالبه کنید تا اگر دستگاه‌های اهمال می‌کند مشخص شود.

شالبافیان گفت: قبلاً می‌گفتند منطقه‌ای آزاد است ولی معنی آن رها کردن آن نیست. قرار است طرحی برای منطقه آزاد تعریف شود که نیازمندی‌های دهه آتی کیش هست.

در این مراسم که به بهانه هفته گردشگری برگزار شد ضمن رونمایی از کتاب راهنمای سفر به ایران و تقدیر از فعالان گردشگری جزیره؛ گروه موسیقی سنتی کیش هم به اجرای برنامه پرداختند همچنین مستندی از کاظم بایرام منش نیز پخش شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار