gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ثبت ۴ اثر یزد در فهرست میراث آثار ناملموس کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲-1402 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
ثبت ۴ اثر ناملموس یزد در فهرست میراث ملی کشور


"عبدالمجید شاکری شمسی" با اعلام این خبر گفت: چهار اثر ناملموس یزد شامل مهارت پخت نان بی‌بی نصرت مربوط به روستای نصرآباد شهرستان تفت، مراسم گل گلزار امام حسین (ع) که در سیزده شب اول محرم در روستا فهرج برگزار می‌شود، قاب‌بازی یکی از بازی‌های موردعلاقه مردم شهر هرات و طرز تهیه شیرینی محلی پِس شهرستان‌های خاتم و مروست در شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح و در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی استان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد: ثبت آثار باهدف صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی انجام می‌شود و علاوه بر این فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این آثار در سطح ملی و بین‌الملل فراهم خواهد شد.

شمسی از تمام مسئولین، انجمن‌ها، معتمدین محل و مردم عزیز درخواست کرد در راستای ثبت این آداب‌ و رسوم و میراث ناملموس، آمادگی هرگونه همکاری لازم و تهیه پرونده ثبت و مستند نگاری آثار، برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور را داریم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار