gardeshban.ir

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هیات گردشگری ایران متشکل از بخش دولتی و خصوصی که در اولین اجلاس گردشگری سازمان شانگهای کشور چین شرکت کرده است، با "ژانگ مینگ" دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای دیدار کردند.
کد خبر: ۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲-1402 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
هیات گردشگری ایران با دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای دیدار کردند


مسلم شجاعی که سرپرستی هیات ایران را برعهده دارد در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی استان سین کیانگ و شهر ارومچی در برگزاری اجلاس گردشگری سازمان شانگهای، از این ابتکار به عنوان محور تقویت تعاملات گردشگری کشورهای عضو سازمان شانگهای نام برد.

وی به پتانسیل‌های بازار کشورهای عضو سازمان شانگهای اشاره داشته و تسهیل تردد و معرفی ویژگی‌های فرهنگی کشورهای عضو را دو عنصر کلیدی در تقویت همکاری‌ها دانست.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری، برگزاری این مراسم در استان سین‌کیانگ را فرصت مغتنمی برای بخش خصوصی دو طرف دانست تا با توجه به زمینه‌های مشترک فرهنگی و مذهبی، با برقراری ارتباط نزدیک و پیدا کردن کارگزاران متناسب، امکان تردد گردشگران این استان به مقصد ایران را فراهم سازند. این درحالیست که در سال‌های اخیر هیات مذکور اولین هیات رسمی گردشگری ایران است که در این استان حاضر می‌شود.

ژانگ‌مینگ دبیر کل سازمان شانگهای نیز در این نشست ضمن تشریح تاریخچه شکل‌گیری اجلاس گردشگری و همچنین اهداف و برنامه‌های نشست، این اجلاس را زمینه‌ساز همکاری متقابل و شناخت بهتر کشورهای عضو برای توسعه گردشگری در منطقه دانست.

وی نگاه بلندمدت سازمان شانگهای را تبادل گردشگران دوردست در بین کشورهای عضو این سازمان بیان کرد.

لازم به ذکر است از طرف سازمان شانگهای سال ۲۰۲۳ به عنوان سال گردشگری نامگذاری و به میزبانی شهر ارومچی کشور چین در حال برگزاری است و این برنامه تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

همچنین مراسم اصلی و پنل‌های تخصصی نیز امروز (جمعه سوم آذر ماه)، برگزار خواهد شد که نمایندگان ایران به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار