gardeshban.ir

نخود پلو ترکیه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل ترکیه‌ای است که خیلی راحت درست می‌شود این غذای پرطرفدار را که می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید.
کد خبر: ۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲-1402 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
نخود پلو ترکیه ای سنتی با طعمی بی نظیر!


نخود پلو ترکیه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل ترکیه‌ای است که خیلی راحت درست می‌شود این غذای پرطرفدار را که می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید، نخود پلو ترکیه‌ای برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است. 

مواد لازم

برنج ترکیه‌ای یا ایرانی۳ پیمانه
نخود پخته شده۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
مرغ ( ران یا سینه)به مقدار لازم
پیاز برای پخت مرغ۱ عدد
هویج برای پخت مرغ۱ عدد
کرفس برای پخت مرغ به مقدار لازم
فلفل سیاه دانه درشت برای پخت مرغ به مقدار لازم
آب برای پخت برنج به مقدار لازم
نعناع، ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه نخود پلو ترکیه‌ای

مرحله ۱: خرد کردن سبزیجات

ابتدا هویج را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای خرد کنید، کنار بگذارید، سپس پیاز را پوست بگیرید بشورید، به چهار قسمت تقسیم کنید و کنار بگذارید همچنین مقداری کرفس را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان تمیز بشورید، در اندازه‌های کوچک خرد کنید.
 
مرحله ۲: ریختن مرغ و سبزیجات خرد شده در قابلمه

بعد تکه‌های مرغ را داخل یک قابلمه بریزید بهتر است که از ران مرغ استفاده کنید چون بافت نرم‌تری دارد اما به دلخواه خودتان می‌توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید، بعد از آن هویج‌ها، پیاز و کرفس‌های خرد شده را روی مرغ‌ها بریزید و مخلوط کنید.

مرحله ۳: اصافه کردن فلفل سیاه و نمک و پختن مرغ‌ها

بعد مقداری آب داخل قابلمه بریزید کمی هم فلفل سیاه دانه درشت و کمی نمک به مواد اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید سپس اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزند و بافت آن‌ها کاملا نرم شود.

مرحله ۴: صاف کردن آب مرغ

وقتی مرغ‌ها خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت بردارید، تکه‌‌های مرغ را در ظرف دیگری قرار دهی تا حرارت اولیه آن‌ها کم شود و خنک شوند، بعد آب مرغ را از صافی رد کنید تا کاملاً صاف و یکدست شود، سبزیجات پخته شده باید کاملا از آب مرغ جدا شوند.

مرحله ۵: ریش ریش کردن مرغ‌ها و تفت دادن برنج‌ها

بعد از این که تکه‌های مرغ خوب خنک شدند، آن‌ها را ریش ریش کنید، داخل یک ظرف بریزید، سپس در یک قابلمه مقداری کره بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود بعد برنج‌ها را که از شب قبل خیس کرده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله ۶: اضافه کردن و تفت دادن نخودهای پخته در تابه

برنج‌ها را در تابه با کره کمی تفت دهید تا عطر و طعم کره به خورد برنج‌ها برود، سپس نخودهای پخته شده را که بهتر است از کنسرو نخود استفاده کنید داخل تابه بریزید، همراه با برنج‌ها کمی تفت دهید تا عطر و طعم کرده به خورد نخودها هم برود.

مرحله ۷: اضافه کردن آب مرغ به برنج‌ها

بعد از این که نخودها هم کمی تفت داده شدند آب مرغ را روی برنج‌ها و نخودها در قابلمه بریزید، اجازه دهید تا آب مرغ به جوش آید، بگذارید برنج‌ها با آب مرغ بجوشند تا آب مرغ جمع شود و فقط کمی از آن باقی بماند، برنج‌ها باید کمی نرم شوند و قد بکشند.

مرحله ۸: دم انداختن برنج

وقتی فقط کمی از آب مرغ داخل قابلمه باقی ماند و بیشتر آن تبخیر شد و برنج‌ها خوب قد کشیدند، در قابلمه را ببندید، بگذارید تا برنج‌ دم بکشد، نخودها هم خوب پخته شوند بعد از این که برنج دم کشید و آماده شد نخود پلو را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۹: ریختن نخود پلو در ظرف و تزئین آن

سپس گوشت‌های مرغ ریش ریش شده را دور ظرف برنج یا روی برنج بریزید و تزئین کنید، نحوه سرو این غذا بستگی به سلیقه خودتان دارد و به هر شکلی که دوست داشتید می‌توانید آن را تزئین کنید، سپس روی نخود پلو را با چند برگ نعناع، ریحان و شوید تازه تزئین کنید. در آخر نخود پلو ترکیه‌ای را به عنوان یک غذای خوش طعم، شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار